קידום אתרים של בעלי מקצוע שייך לעולם הקידום האורגני. לכן, קיימים בו כל השלבים הקלאסיים של תהליכי קידום אורגני מקובלים, אבל יש לקידום של אתר כזה היבטים נוספים, ייחודיים לעולם בעלי המקצוע, שכדאי להכיר.
מחקר מילות מפתח ייעודי
בין אם אתם מקדמים את האתר שלכם בכוחות עצמכם, או עם מקדם אתרים ואפילו עם חברות קידום אתרים, נקודת ההתחלה שלכם צריכה להיות מחקר מילות מפתח.
אלא שמחקר מילות מפתח לאתר של בעלי מקצוע צריך להיות מאוד ממוקד.
תחרות מול חברות גדולות על אותם ביטויי מפתח עלולה להיות בלתי משתלמת ולכן כדאי לנסות לאתר ביטויים ארוכים ונישתיים יחסית, כדי לקבל טראפיק לאתר שלכם.
קידום מקומי
רוב הגולשים המחפשים שירותים מקצועיים, מוסיים לחיפוש את שם המקום שבו הם רוצים לקבל את השירות. למשל "ניקוי שטיחים בחיפה", "מספרת כלבים בזכרון", קידום אתרים באילת" וכן הלאה. משום כך חשוב להתמקד באזור הגאוגרפי הרצוי לכם, כדי לבצע קידום אפקטיבי.
נתונים אמינים ועקביים
בעיקר אם העסק שלכם נותן שירותים מקומיים, חשוב להקפיד על מידע מדויק אודות העסק שלכם. ככל שיש יותר אזכורים של העסק על ידי גולשים מהאזור למשל, כך גוגל מתרשם שמדובר על עסק אמיתי ואמין. לכן, חשוב לעקוב אחר פרסומים שונים ברשת אודות העסק שלכם ולתקן טעויות – אם יש כאלה.
שיתופי פעולה
כמעט לכל בעל עסק יש בעלי עסקים אחרים, שנותנים שירותים משלימים לשירות שלו. למשל – אדריכלים ומעצבי פנים, וטרינר ומספרת כלבים, ג'ימבורי וחנות ממתקים וכן הלאה.
מומלץ לייצר שיתופי פעולה עם בעלי מקצוע אלה, לצורך בניית קישורים חיצוניים איכותיים, שיספקו עוד טראפיק לאתר שלכם (בתמורה לקישור שתשתלו אצלכם באתר כמובן).
דרכי יצירת קשר
שילוב של דרכים ליצירת קשר באתר שלכם חשוב לצורך קידום האתר בגוגל, אבל הוא חשוב הרבה יותר לצורך קשר תקין שלכם עם הגולשים. אם הלקוח הבא שלכם נכנס לאתר שלכם ולא מצא דרך נוחה ליצירת קשר, הוא כנראה יעבור הלאה לאתר של בית העסק המתחרה.
אם נטישה של האר על ידי גולשים מתוסכלים תתרחש לעיתים קרובות, גם הדירוג שלכם בגוגל עלול לרדת.
תוכן איכותי ורלוונטי
זה נכון לגבי כל סוג של אתר, אבל בעיקר אצל בעלי מקצוע, שרוצים לשדר מקצועיות, אולי אפילו מומחיות בתחום שלהם, תצוגה של מאמרים מקצועיים, סרטוני הדרכה ועוד תכנים עם ערך מוסף לגולש – יכול להניע גולשים רבים יותר להיכנס לאתר שלכם וגם להזמין מכם שירות.
לסיכום
קידום אתר של בעלי מקצוע צריך להתמקד, כמו כל אתר אחר – בקהל היעד שאתם רוצים למשוך. אם אתם מבינים איפה נמצא הקהל שלכם, איפה הוא מחפש שירותים כמו שלכם, אילו בעיות הוא מנסה לפתור – תוכלו לבנות אתר שיש בו כל מה שצריך כדי להגיע למקום טוב בתוצאות החיפוש.