צוות שמינה היועמ"ש לממשלה אביחי מנדבליט בשנת 2014, בראשות המשנה דינה זילבר גיבש דו"ח מסכם שנתיים לאחר מכן עם המלצות למיגור מקרי השחיתות בשלטון המקומי, אבל הדו"ח נגנז לחלוטין. יוזמה חדשה של יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן לקידום הדו"ח כחוק בכנסת, נתקלת במתנגדים רבים, שביניהם: ח"כים מהליכוד, הבית היהודי והמחנה הציוני.
העיתוי אינו מקרי שכן מדובר בשנת בחירות ברשויות המקומיות וכנראה שיישום הדו"ח ומלחמה בשחיתות הם לא משהו ששמחים לקדם בקרב ראשי הרשויות המקומיות
ח"כ רועי פולקמן: ״מפלגת כולנו חרטה על דגלה להילחם בשחיתות ולהגן על שומרי הסף. תופעות השחיתויות ברשויות המקומיות הפכו לצערי להיות יותר ויותר שכיחות. אל לנו להקל ראש בעניינים אלו. טוהר מידות צריך להיות כנר לרגלם של נבחרי הציבור לניהול נכון ויציב גם ברשויות המקומיות. שנת בחירות מוניציפאליות זה בדיוק הזמן לקבוע סטנדרטים ברורים לראשי וחברי הרשויות שיקבלו את אמון הציבור״.
הדו"ח שנכתב על ידי נציגים מהמשטרה, משרדי הפנים והמשפטים ומרכז השלטון המקומי פשוט נגנז. הדו"ח כולל בתוכו 14 המלצות מהותיות למיגור השחיתות בשלטון המקומי.
בין היתר בדו"ח ישנן מגבלות משמעותיות על העסקת קרובי משפחה בשלטון המקומי, החמרת הטיפול בראשי הערים שהוגשו נגדם כתבי אישום, החמרה בהסדרי ניגודי העניינים של ראשי הערים וראשי המועצות האזוריות.
עוד מסקנה שכתובה בדו"ח היא הרחבת זכות העיון המוקנית לחבר מועצה, כך שתעוגן בחוק זכות העיון של חבר המועצה גם במסמכי תאגיד עירוני. בנוסף, ביטול סעיף 148 לפקודת העיריות לעניין הרכב ועדת המכרזים של העירייה, וזאת מתוך כוונה להסדיר מחדש את הרכב ועדת המכרזים ברשות המקומית ותפקידיה בתקנות אשר יקבעו על ידי שר הפנים.
סעיף נוסף מדבר על הקמת ועדה מקצועית חדשה לצורך בדיקת כשירותם והתאמתם של מועמדים לכהונה כעובדים בכירים בעירייה, אשר אישורה יהיה תנאי למינוי כאמור על ידי ועדת מכרזים לבחירת עובדים למשרות המנויות בתוספת החמישית לפקודה ככל שלמועמד יש זיקה אישית, עסקית או פוליטית לראש העיריה או למי מחברי מועצת העיריה.
גורמים פוליטיים מעריכים כי סיבת החשש של חברי הכנסת מהקואליציה והאופוזיציה היא בשל הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בסוף שנת 2018 ומגבלות שכאלו יוכלו לפגוע בקשרים של ראשי הרשויות עם חברי הכנסת