האם ניתן לטפל בילדים או במבוגרים ללא תרופות כמו קונצרטה וריטלין? האם יש שיטות מוכחות המסוגלות לסייע לילדים ולבני נוער, כמו גם למבוגרים, בלי תרופות הידועות בתופעות הלוואי הרבות שלהן?
בשנים האחרונות ניתן לראות הנחיות חדשות המפורסמות על ידי גורמים רפואיים ואנשי מקצוע שונים לגבי הגבלת השימוש בתרופת הריטלין ובתרופות כימיות אחרות. כך לדוגמה הוחלט לאחרונה באנגליה להגביל את השימוש בריטלין ודומיו כתרופה לילדים, בני נוער ומבוגרים המאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז. גם בישראל ישנם גורמים מקצועיים הממליצים להורים לילדים הסובלים מ-ADHD למזער, להפחית או לפסיק לגמרי את השימוש בריטלין, וכיום יש שיטות מתקדמות ויעילות לטיפול בהפרעה ללא תרופות.
טיפול תרופתי – בעד ונגד
ראוי לציין כי תרופת הריטלין נבדקה במאות מחקרים מקיפים לאורך השנים, זו תרופה בטוחה לשימוש המסייעת למיליוני אנשים ברחבי העולם, אך יש לה לא מעט תופעות לוואי. בגלל תופעות הלוואי הקשות והחמורות הורים רבים החלו לחפש שיטות חדשות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז ללא מתן תרופות כימיות. עם השנים, פותחו שיטות כאלו ואחרות לטיפול בבעיות קשב וריכוז, חלקן יעילות יותר וחלקן פחות.
אם אתם מחפשים טיפול יעיל ואיכותי , כדאי לכם לפנות למרכז חווייתי לטיפול רגשי בילדים. המרכז מציע שיטת טיפול חדשנית בהתאמה מושלמת ומדויקת למאפייני הילד או המבוגר, ללא כל שימוש בתרופות, ובשילוב ההורים והסביבה הקרובה של המטופל.
חשוב לדעת כי ריטלין מהווה שיטת טיפול יעילה ובטוחה ברוב המקרים, אך יש להקפיד על נטילת התרופה באופן קבוע והמטופל עלול לסבול מתופעות לוואי רבות. אמנם זו שיטת טיפול יעילה ונוחה, במיוחד להורים, כיוון שנותנים כדור אחד ביום לילד ומסתפקים בכך. עם זאת, כיום כבר ידוע כי טיפול תרופתי מטפל ביעילות בתסמיני הפרעת קשב וריכוז אך הטיפול לא נוגע בשורש הבעיה, ורק טיפול התנהגותי ורגשי עם תמיכה נפשית יכול לסייע לילד או לנער כיוון שהמטופל זוכה לארגז כלים שימושי המסייע לו לשלוט בחייו, להתמודד היטב עם מצבים שונים בחיים, להצליח בלימודים ובעבודה, ליהנות מזוגיות בריאה ומקשרים חברתיים עמוקים ועוד.
טיפול רגשי יעיל ומוכח
טיפול רגשי הוא המפתח להצלחה של ילדים, בני נוער ומבוגרים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז בדרגה זו או אחרת. במקום לטפל בבעיה באמצעות ריטלין, תרופה המוגדרת בחוק כסם מרץ, אפשר להציע טיפול רגשי המשפיע לטובה לא רק על המטופל אלא גם על סביבתו הקרובה, ובמיוחד הורים, אחים, חברים ומורים.
הטיפול הרגשי מבוסס על תהליך למידה חווייתי ומעצים, זהו טיפול הוליסטי הנוגע לכל תחומי החיים של המטופל, לכן ההורים והצוות החינוכי נדרשים לשתף פעולה ולקחת חלק פעיל בהליך הטיפולי. הטיפול אישי ומתקדם בקצב המתאים והנכון ביותר למטופל, וגם לאחר השלמת הטיפול זוכים לייעוץ ולליווי מקצועי.