בשנים האחרונות עברו ארגונים רבים לעבוד עם גוף לניהול הסדרים פנסיונים, המעניק מענה מקצועי תחת קורת גג אחת לכל הקשור בפנסיה של העובדים. בישראל פועלים מספר גופים המעניקים את השירות ולבחירה נכונה ביניהם יכולה להיות השפעה גדולה על שביעות הרצון של העובדים ושל המנהלים. במאמר הבא נסקור מספר פרמטרים שיתרמו לבחירת החברה המנהלת בצורה נכונה.
הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שלפי החוק, ניהול הסדרים פנסיוניים חייב להתבצע מול הלקוח בצורה אובייקטיבית ושקופה, כלומר שהשיקול הבלעדי של הגוף המנהל יהיה טובת הלקוח. יחד עם זאת, בפועל גופים רבים פועלים בהסדרים מול חברות ביטוח ולכן מקדמים את המוצרים שלהן שאינם בהכרח הטובים ביותר עבור הלקוח. לכן הפרמטר הראשון שאותו יש לוודא הוא שמדובר בגוף שאין לו כל ניגוד אינטרסים ולא שייך לאף חברת ביטוח או בית השקעות. זאת כדי שיוכל לייצג את האינטרסים שלכם בצורה אובייקטיבית והולמת, ויציע מכירת מוצרים פנסיונים רק לפי שיקולים מקצועיים, תשואות ומדדי סיכון ובהתאם להעדפות אישיות.
מה עוד צריך לבדוק
כמו בכל תחום ישנה משמעות גדולה לוותק והניסיון של החברה המנהלת, דבר הניכר למשל במוניטין שלה, בהיקף הלקוחות, במספר שנות הפעילות ועוד. אל אלו מעידים על חברה הפועלת לשביעות רצונם של לקוחותיה, וחשוב לדעת שהיקף פעילות נרחב מתבטא לא פעם ביכולת להשיג לעובדי הארגון תנאים משופרים.
אל הוותק והניסיון מצטרף כמובן טיב השירות. לדוגמא העולם הפנסיוני מבצע בשנים האחרונות מעבר אל הדיגיטל כמו החובה לדיווח מקוון על תגמולים לעובדים. קיימות עוד הרבה התפתחויות טכנולוגיות שבעזרתן אפשר לקבל שירותים מקוונים אישיים, זמינים ומהירים וכדאי לבחור חברה שנותנת מענה מצוין בתחום. למשל חברה שמעמידה לרשותכם אתר אינטרנט מאובטח ומתקדם לצפייה בתיקי הפנסיה ונכסים אישיים, סימולטורים ואפשרויות לשמירה על קשר אישי כמו עם מסרונים בסלולר, ניוזלטרים וכדומה.
רמת השירות מתבטאת כמובן גם במענה אישי ולכן חשוב לבחור בחברה שאצלה ההשקעה בלקוח היא מרכיב בסיסי בערכים. שימו לב למשל אם מדובר בחברה של מלווה את לקוחותיה החל מהעבודה הראשונה ועד לפרישה ואפילו לאחר מכן, המעמידה לרשותכם מנהל אישי שמטפל בכל הצרכים של הארגון ובצרכי העובדים הספציפיים, לצד מוקד שירות לקוחות עם מענה מהיר וזמין, מחלקת תביעות, אתר אינטרנט מתקדם ונוח לשימוש וכן הלאה.