על פי מחקר שביצעה רכבת ישראל, מידי יום בשעות העומס מגיעים כ-5,500 נוסעים עם אופניים לתחנות, מרביתם (4,500) עולים איתם לרכבות; בשלב הראשון, המוגדר כפיילוט, יוקמו ארבעה חניונים בארבע תחנות רכבת שנבחרו לאחר עבודת מטה שביצע אגף הלוגיסטיקה ברכבת והתבססה בין היתר על התפלגות רוכבי האופניים בתחנות; המכרז גובש בתיאום, ליווי ומימון משרד התחבורה.
בתום מכרז שניהל אגף הלוגיסטיקה ברכבת ישראל, וגובש בתיאום, ליווי ומימון משרד התחבורה, נבחרה חברת Parking 38 מקבוצת האחים יעקובי YSB להקמת מערך חניוני האופניים הרובוטיים. המתקנים שיוקמו, מתוצרת biceberg הספרדית, הינם מתקנים חכמים, המופעלים על ידי אפליקציה, מסכי מגע וממשק עם רב קו, ויאפשרו הפקדה והוצאה אוטומטית מהירה ונוחה בכ-15 שניות. המתקנים התת קרקעיים יכולים להכיל מעל 200 זוגות אופניים/ קורקינטים והמתקנים העיליים מעל 50 זוגות אופניים/ קורקינטים בכל אחד, במתקן מצולם ומאובטח, אשר תופס שטח מועט יחסית.
בשלב הראשון, אשר מוגדר כפיילוט, יוצבו המתקנים הרובוטיים בארבע תחנות הרכבת: באר שבע צפון האוניברסיטה ונתניה, שם יותקן מתקן רובוטי מעל פני הקרקע, ותחנות הרצליה ות"א סבידור מרכז, שם יותקן מתקן רובוטי תת קרקעי.
תחנות אלה נבחרו לאחר עבודת מטה שביצע אגף הלוגיסטיקה ברכבת ישראל, אשר כללה ניתוח כמות רוכבי האופניים בתחנות המוצא, במטרה לאפשר הקטנה במספר זוגות האופניים שמוכנסים לרכבות, ובכך הפחתת העומסים ושיפור השירות, בין היתר לנוסעים עם מוגבלויות; ניתוח אוכלוסייה ותשתיות אופניים בסביבת התחנה; ושטח זמין ברצועת הרכבת.
השירות החדש, אשר צפוי להתרחב לתחנות נוספות בהמשך, יהיה זמין לנוסעי הרכבת ללא עלות למשך כ-12 שעות במטרה לעודד את הפקדת האופניים/קורקינטים במתקנים, ולאחר מכן בעלות סמלית של כ-3 שקלים לשעה.
ברכבת ישראל מציינים כי בשנים האחרונות, עם הצמיחה המבורכת בכמות הנוסעים, חל גידול משמעותי בכמות רוכבי האופניים ברכבת והעלאת האופניים לקרונות מקשה על תנועות הנוסעים ואנשים עם מוגבלויות. על פי מחקר שבוצע על ידי אגף הלוגיסטיקה, מידי יום חול, בשעות העומס בבוקר, מגיעים כ-5,500 רוכבי אופניים לתחנות הרכבת, כאשר מרביתם (4,500) עולים איתם לרכבות. על פי נתוני המחקר, קרוב ל-30 אחוזים מכלל רוכבי האופניים ברכבות מבקשים להגיע או לצאת מארבע תחנות תל אביב העמוסות.
פתרון החניה הרובוטי המאובטחת מגניבות וונדליזם, מהווה חלק ממגוון פתרונות שהרכבת מקדמת בכדי לתת מענה לציבור רוכבי האופניים/ קורקינטים המשתמשים ברכבת. כך למשל הוצבו עשרות מתקני חניה דו- קומתיים הולנדיים בתחנות רבות בארץ, פורסם קול קורא לשיתוף פעולה עם חברות אופניים/ קורקינטים שיתופיים, שופרו תשתיות שבילי האופניים בקרבת התחנות והותקנו שירותים משלימים כגון עמדות ניפוח אוויר בתחנות. אמצעים נוספים להורדת השימוש ברכב הפרטי להגעה לתחנות כוללים 'קו-רציף' של משרד התחבורה שמספק סנכרון בין זמני האוטובוסים והרכבות ושיתופי פעולה של הרכבת עם חברות קארפול ואפליקציות תחבורה ציבורית כגון Moovit.