במהלך חייו של עסק, או של חברה, ישנם שלבים שבהם יש צורך במיתוג מחודש. היות ומיתוג חברות הוא אינו מדע מדויק, ומיתוג נכון תלוי בגורמים רבים, לפעמים קל לפספס את הנקודה שבה כדאי לחשוב על מיתוג החברה מחדש.
פרק זמן
לרוב, לאחר תקופה של כ-5 או 6 שנים, מגיע מצב שבו יש צורך במיתוג מחדש עבור החברה. בין אם המצב הוא כזה שאופי החברה, או אפילו אופי פעילותה, השתנה בצורה משמעותית, או במקרה שבו גורמי השוק השתנו – המתחרים, הלקוחות, המוצרים או אפילו השוק כולו. במקרה שבו החברה צעירה מאד, ורק הגיעה לגיל של 5 או 6 שנים, אפילו סביר יותר שיהיה צורך במיתוג מחדש, שכן זהו פרק הזמן שבו בד"כ מקבלים הבנה טובה יותר של השוק והמתחרים הפועלים בו.
מותג מיושן
בין אם מדובר בחברה שקיימת מאז שנות ה-90 המוקדמות, ופועלת בצורה נהדרת ועדיין נהנית מקהל הלקוחות הוותיק שלה, אבל מעוניינת להרחיב את קהל הלקוחות ולפנות ללקוחות חדשים, או אפילו אם מדובר בחברה שקיימת רק מספר שנים אבל המיתוג שלה אינו מתאים לתקופה או לקהלי הלקוחות אותם אתם מנסים למשוך. בכל מקרה שכזה עדיף לחשוב על מיתוג חברות מחדש.
פניה לקהלים חדשים
אם נרצה לפנות לקהלים חדשים, שוק חדש, בין אם מדובר בשוק נוסף באיזור שבו אנחנו כבר פועלים, או בשווקים במדינות אחרות (למשל אם נרצה לפתוח קווי ייצוא) – ברגע שנרצה לנות לקהלים שאינם הקהל אליו כיוונו בעת בניית המותג של החברה נוצר בעצם צורך במיתוג מחודש. מותג נבנה ביחס לקהל אליו הוא פונה ואותו הוא מעוניין למשוך, לכן בעת פניה לקהל חדש נרצה ליצר מיתוג מחודש לחברה.
מותג לא רלוונטי
אולי החברה השתנתה באופן משמעותי, מבחינת ההון האנושי והחזון, ואולי הלוגו הקיים סתם לא נראה יפה בעיניכם, בכל מקרה שבו אתם מרגישים שהמותג הקיים עבור החברה כבר אינו רלוונטי עבורכם, או שסתם לא יפה, זהו זמן מצוין לחדש ולרענן את מיתוג החברה. מצד שני, ייתכן שאתם מאד אוהבים את המותג, אתם אלו שבחרתם ועזרתם לעצב את הלוגו ואפילו בחרתם את שם החברה, הגופן והצבעים, אבל אתם שמים לב שאחרים פחות אוהבים את יצירת המופת שלכם – זהו סימן מובהק שכדאי לשנות ולעדכן את המותג על מנת שיתאים לדעה הרווחת. אחרי הכל, לא תרצו שאנשים ימנעו מכרטיס הביקור שלכם.