משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר הודיעו היום על השלמת הסגירה הפיננסית לפרויקט ההרחבה והשדרוג של כביש 6, שיכלול לראשונה בכביש נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה.
הרחבת הכביש תחולק לארבעה תתי-פרויקטים; מחלף קסם לניצני עוז, ניצני עוז למחלף עירון, מחלף עירון למחלף עין תות, והקמת מחלף בית נחמיה. ביצוע העבודות צפוי להתחיל בשנת 2024 ולהסתיים עד סוף 2028. כביש 6, עורק התחבורה המרכזי במדינת ישראל, משמש כ-260 אלף כלי רכב ביממה, והרחבתו תאפשר מתן מענה לביקושים הגבוהים בקטעים אלה. עלות הפרוייקט נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים ויבוצע במתכונת BOT.
הרחבת כביש 6 צפויה להביא להפחתה משמעותית בגודש התנועה עבור מאות אלפי הנהגים הנוסעים בכביש מדי יום, ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית ברכב. ההרחבה צפויה להביא להתייעלות ולחסכון בזמן נסיעה יקר.
הפרויקט מנוהל בשיטת PPP באמצעות ועדת מכרזים בראשות אושרת דוד-דקר, סגנית בכירה לחשב הכללי ובהשתתפות משרד התחבורה וחברת חוצי ישראל.
בחודש אוגוסט 2022 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון שבה התחייבה הזכיינית חברת דרך ארץ הייווייז, להקים, לממן, לתחזק ולהפעיל נתיב נוסף. בתום הליך תחרותי, נבחרו לפני כחודשיים הקבלנים לביצוע עבודות ההקמה וכעת הושלמה תוכנית המימון לפרויקט.
שורה של גופים מוסדיים בהובלת בנק הפועלים, מנהל החוב, יעניקו שלושה מיליארד ו-600 מיליון שקלים למימון הקמת הפרויקט. השתתפותם של עמיתים, כלל, מגדל, מנורה, הפניקס ומיטב דש במימון העסקה מהווה הבעת אמון בפרויקט ויותר מכך, מעידה על חוסנו של המשק הישראלי, שבתקופה מורכבת וקשה ממשיך לתפקד ולעסוק בצמיחתה ושגשוגה של מדינת ישראל.