מחקר שערכה חברת וויביטז מצא הבדלים משמעותיים בהרגלי הצפיה בוידיאו של בני דור ה-Z ודור המילניום. ככל שהגיל יורד כך גובר השימוש באינטרנט לצורך צפיה בסרטונים על פני קריאת טקסטים.
בני דור ה-Z, גילאי 10-20 מבלים בכל יום 3.4 שעות בממוצע בצפיה בוידיאו באינטרנט, כך עולה מנתוני חברת הסטרטאפ Wibbitz, שמתמחה בהפקת סרטוני וידיאו אוטומטיים לאתרים המובילים בעולם. מהנתונים שהזמן המוקדש לקריאת טקסטים באינטרנט על ידי בני הנוער נמוך בהרבה ומסתכם בשעתיים ביום.
במסגרת המחקר שערכה וויביטז נערכה השוואה של הרגלי הנוער לאלו של השכבה הבוגרת יותר של עד גיל 37, המכונה דור המילניום. בגילאים אלו המצב מאוזן יותר והם מקדישים 2.5 לצפיה בסרטונים ו-2.3 שעות לקריאה באינטרנט. 56% מבני הנוער מעידים על עצמם שהם משתפים סרטונים יותר מאשר מלל כתוב ואילו אצל הבוגרים 68% נוטים לשתף יותר מלל.
המחקר מגלה הבדלים עצומים בפופולריות של הרשתות החברתיות בין שני הדורות: אצל דור המילניום הרשת הפופולריות לצפיה בסרטונים היא פייסבוק ואחריה יוטיוב ואינסטגרם ואילו אצל בני הנוער מתדרדרת פייסבוק למקום השביעי ומפנה את הבכורה ליוטיוב ולאינסטגרם.
לדברי זוהר דיין, מנכ"ל וויביטז, המחקר מדגיש את הפופולריות הגדלה של הוידיאו כאמצעי ראשון במעלה לצריכת מידע ותקשורת בין אנשים. ראשוני דור ה-Z כבר מתחילים להשתלב במקומות העבודה ובשוק הצרכני. הם נולדו לתוך מהפיכת הסמארטפונים ושונים מהותית מהדורות שקדמו להם. מי שינסה לתקשר איתם בשיטות הותיקות שמבוססות על טקסטים ותמונות בלבד עלול לזכות לקשב נמוך ביותר מהצד השני.
חברת וויביטז פיתחה מערכת שהופכת באופן אוטומטי טקסט ותמונות לסרטוני וידיאו וזאת על בסיס בינה מלאכותית שמפענחת בזמן קצר את הטקסט והמסר. לוויביטז שיתופי פעולה עם כ- 600 גופי תקשורת ומותגים כולל בלומברג, רויטרס, טריפאדווייזר ואתרי חדשות מובילים נוספים. יתרונה של המערכת שהוא מאפשר יצירת סרטונים בזמן קצר לאירועים חדשותיים והעלתם באופן מיידי לרשת.