לחברת נתיבי ישראל יש 107 אלף עמודי תאורה שיכולים לשמש בעתיד גם למדידת מהירותן של מכוניות. פיילוט מדידת מהירות של כלי רכב התחיל בכביש 531, שמשתרע בין הרצליה לכביש חוצה ישראל. עם זאת, נכון לעתה, המידע על אודות מהירותן של המכוניות לא יימסר לידי משטרת ישראל.
חברת אלקטרה הודיעה על שדרוג של עמודי התאורה של נתיבי ישראל לתאורת LED. בעתיד יחוברו עמודי התאורה למערכות שעוקבות אחר מהירות הנסיעה בכבישים שונים. השדרוג לתאורת LED הוא השלב הראשון בהפיכת עמודי התאורה לעמודים "חכמים" שיצוידו גם בחיישני מדידת מהירות ובחיישנים שיאפשרו בעתיד תנועת רכב אוטונומי.
בניגוד לפרויקט א 3 של משטרת ישראל המשמש רק למדידת מהירות לצורך אכיפה, במקרה של נתיבי ישראל הפרויקט ישמש למטרות ניהול של תנועה, כלומר האטה של מכוניות בעת הצורך באמצעות שימוש בשילוט משתנה.
כבישי ישראל מרושתים כיום במספר גדול של מצלמות, חיישנים ואמצעי מדידה אחרים שמיועדים למגוון מטרות, החל בזיהוי גורמים פליליים וכן במלחמה בגודש. דווקא בכל הקשור בעבירות מהירות במשטרת ישראל מעדיפים להמשיך ולהסתמך על מערכת א 3 המיושנת, אך עם זאת, למערכת א 3 כבר יש "תאריך תפוגה" ולא מן הנמנע שבחיפושיה אחר פתרון טכנולוגי משביע רצון שיחליף בבוא היום את מצלמות א 3, משטרת ישראל עשויה לבחון שימוש בתשתיות תיעוד מהירות קיימות.