הסגר השלישי והאחרון לעת עתה נתן את אותותיו כאשר התחלואה מתחילה לבשר על סימני ירידה המעניקה אופטימיות זהירה ובערוצי החדשות וברחוב כבר כולם מדברים ועוסקים בפתיחת המסחר המחודשת, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, לטובת הציבור ולצרכיו, ועבור בעלי העסקים ופרנסתם.
לאחר שבתי עסק רבים בישראל מצאו עצמם סגורים ומסוגרים במשך שבועות ארוכים ואף חודשים, נדרשת כעת הכנה והיערכות מדוקדקת לפתיחה המחודשת, הן ברמת הכנת בית העסק מבחינת פרונטלית וחזותית לקבלת קהל והן ברמת ההיערכות לשמירה על ההנחיות, הכללים ובריאות הציבור. אז מהיכן מתחילים? ריכזנו עבורכם כאן מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להיערך היטב לפתיחה מחודשת של בית העסק:
- ראשית כל, ניקיון – במטרה לספק מרחב נקי, מאוורר ונעים, לאחר תקופה ארוכה בה העסק עמד שומם, חשוב להגיע ולפתוח את המקום מבעוד מועד, כמו גם להזמין חברת שירותי ניקיון לטובת ניקוי יסודי של המקום. בשונה מעבודות הניקיון והתחזוקה השוטפות, לאחר סגירה ממושכת של העסק או המשרד חשוב לערוך ניקיון יסודי, להיפטר משיירי אבק, להביא בחשבון נוכחות של מזיקים וחרקים ולבצע חיטוי מלא ומוקפד של חיידקים, רעלנים ומזהמים מחדרי שירותים ונוחיות, מטבחונים, משטחי עבודה, ידיות ועוד. חברות ניקיון רבות מבצעות בימים אלו התאמה לצרכי המשק והציבור ומספקות שירותי ניקיון למשרדים ובתי עסק לצד שירותי חיטוי, תוך הקפדה על איכות הניקיון, אוורור וניחוח נעים, לקראת פתיחת הדלתות המחודשת.
- ניהול מלאי – ניהול מלאים בבתי עסק המספקים מוצרי צריכה הוא ניהול מורכב בכל עת, בוודאי בימים של אי וודאות. על מנת להימנע מאחזקה במלאים מיותרים ויקרים, כמו גם אובדן של מלאי מתכלה/מתקלקל בשל תוקף מוגבל, חשוב להתנהל על פי תכנית מלאי מוגדרת, מותאמת ומשתנה על פי הנחיות, גם במחיר של סרבול ועליה בהיקף ההזמנות. יש להביא בחשבון מוצרים עונתיים או מוצרים תקופתיים אשר מותאמים לרוח התקופה, הכל בהתאמה לסוג העסק ולמהותו ותוך ערנות לתנאי השוק וההנחיות המשתנות.
- לא לשכוח את העובדים – עובדים רבים במשק יצאו לחל"ת וישנה לעתים מורכבות, מסיבות שונות, לגייס אותם מחדש, מה שמקשה על בעלי עסקים לשוב לפעילות סדירה במהרה. מומלץ להתעדכן אל מול רשויות המדינה וגופים אשר מספקים מידע וייעוץ לעסקים בתקופה הקורונה לגבי זכויות העובדים, חובות וזכויות המעסיק, מענקים למעסיקים שמחזירים עובדים אל שוק העבודה. עם גיוס צוות העובדים חשוב להקפיד על ניהול משמרות עבודה קבועות על פי קפסולות, במטרה להימנע מכניסת עובדים לבידוד ועליה בתחלואה.
>> זקוקים לסיוע בגיוס עובדים והשמת כוח אדם? לחצו כאן.
- וכמובן פרסום ככל שניתן – גם בתי עסק הכוללים מאגר לקוחות יציב יחסית, מתקשים להחזיר את כלל הצרכנים והקונים לבית העסק בשלב הראשוני, תחת המגבלות השונות. אי לכך חשוב למצוא את הדרך לנהל אינטראקציה קבועה עם ציבור הלקוחות הקבועים והפוטנציאלים, לעדכן אותם בקביעות על דרכי המכירה ומתן השירות (וירטואלי / באמצעות משלוחים / פרונטאלי ותוך קבלת קהל וכו'), לספר להם על הכלים והדרכים בהם תנקטו לשמירה על בריאותם ובטיחותם (לדוגמא ניקיון וחיטוי קבוע של בית העסק, מניעת התקהלות והגבלת כניסה, זימון תורים מראש ועוד), על מנת להקל עליהם את ההגעה ואת קבלת השירות באופן נוח ובטוח.