מנתוני הרכבת עולה כי מתחילת שנת 2019 ועד לסוף חודש נובמבר, בוצעו כ-52 אלף נסיעות של אנשים עם מוגבלויות, נתון המהווה עלייה של 24 אחוזים ביחס לתקופה המקבילה אשתקד (42 אלף). בממוצע מידי יום מבוצעות ברכבת 235 נסיעות, ובחודש כ-4,700.
לצד הגידול במספר הנסיעות הבודדות גאים ברכבת לבצע נסיעות קבוצתיות כחלק משיתופי פעולה רבים של הרכבת עם עמותות נגישות, קייטנות, בתי ספר ומסגרות נוספות, וצוותי הרכבת עוברים הדרכות תקופתיות של ארגוני נגישות.
ברכבת ישראל שבים ומדגישים את החשיבות שבתיאום נסיעה לפני ההגעה לתחנה, זאת על מנת לוודא שהלקוח יקבל את השירות המהיר והטוב ביותר, ויעלה על הרכבת הרצויה. באמצעות התיאום, מתעדכנים צוותי תחנת המוצא, צוותי הרכבות וצוותי תחנת היעד בפרטי הנסיעה ומוודאים היערכות מלאה. תיאום זה מבוצע על ידי מוקד ייעודי שהקים מערך שירות הלקוחות ברכבת ישראל, וניתן לבצעו טלפונית החל מהשעה שש בבוקר ועד חצות, או באמצעות טופס מקוון באתר האינטרנט של רכבת ישראל.
"אנו גאים בכל אחת מעשרות אלפי הנסיעות המבוצעות בשנה, עבורנו זה לא רק ציווי חוקי, אלא שירות בעל ערך עליון", מציינים ברכבת ישראל ומוסיפים כי "לצד העלייה המבורכת במספר תיאומי הנסיעה, מתגלים גם אתגרים כגון שירות לצד רוכבי אופניים, ואנו בוחנים כעת מספר פתרונות אשר יביאו לשיפור משמעותי של השירות לנוסעים עם מוגבלויות."