איכות המשלוח נמדדת לא פעם גם באיכות האריזה בה הוא נשלח. לא פעם נדרש יצור אריזות יעודי כדי לשמור על החפצים שעוברים מנקודה אחת לאחרת. איך עושים את זה?
אבי עוסק ביבוא ויצוא של חפצים יקרי ערך. כל אחד מהפריטים מיובא לישראל או מיוצא ממנה על פי הזמנה ספציפית של אנשים שאוהבים לפנק את עצמם ברמות הגבוהות ביותר. "אני יכול להגיד ששינעתי לאורך השנים פריטים בעשרות מיליונים ברחבי העולם", אומר אבי. "התחום שאני עוסק בו הוא מאוד נישתי, ולכן ההמלצות עלי עוברות מפה לאוזן. אני לא עושה פרסומים ולא משווק את עצמי בשום דרך. למרות זאת, ברוך ה', יש לי עבודה רבה. אני חושב שהדבר המרכזי ביותר בנושא הוא דיסקרטיות ביני לבין הלקוח, מחיר הוגן ובעיקר אמינות שלי לאורך כל הדרך. אלו המפתחות להצלחה בתחום שלי ובכלל בעסקים וגם בחיים".
בשל העובדה שהמוצרים שאבי משנע הם יקרי ערך, לא פעם נדרש לארוז כל אחד מהם בנפרד, באריזה שהותאמה במיוחד לאותו הפריט. "יצור אריזות זה עולם ומלואו", אומר אבי. "אני עובד עם אנשי מקצוע מובילים בשוק בעניין הזה, כי זו נקודה שבעיני אסור לחסוך בה. לפעמים אריזה טובה יכולה לשמור על מוצר יותר טוב מאדם שיוביל את אותו החפץ מנקודה אחת לאחרת.
יצור האריזות נעשה באופן מדויק, לפי מידה, אחרי שאני סוגר עם הלקוח על המשלוח. אני מזמין איש מקצוע שמתעסק בנושא של אריזה, הוא לוקח מידות, נותן הצעת מחיר וכמובן אומר מתי זה אמור להיות מוכן. אני עובד עם אנשי מקצוע מאוד יצירתיים. לכן אני תמיד מבקש מהם יותר מאופציה אחת לאריזה. למשל, הצעה אחת לאריזה שעשויה מעץ ואריזה נוספת מפלסטיק או כל חומר אחר. בדרך הזו אני יכול לשבת עם הלקוח, להסביר לו את היתרונות והחסרונות של כל דבר. בסוף ההחלטה היא של הלקוח. התפקיד שלי זה לתת את מלוא האינפורמציה וברגע שמתקבלת החלטה להוציא אותה מהכוח אל הפועל".
אחרי שאבי מקבל אוקי מהלקוח על העברת הפריט, הוא מתחיל לעבוד. "אחרי שכל התמונה ניצבת מול עיני, אני יודע בדיוק מה צריך לעשות, מה לוחות הזמנים ומה הצפי ליציאה של המשלוח לדרך. בנוסף, אני עושה בירורים מול חברת השילוח על אופן השילוח הטוב והבטוח ביותר. לרוב זה יהיה באמצעות טיסה. אמנם יש כאן שיקול של עלות כלכלית, אבל מדובר בלקוחות שכסף זו לא הבעיה שלהם. הם רוצים את המוצר בזמן אצלהם בבית או במשרד. שלב יצור אריזות לפעמים לוקח יותר זמן, לכן אני לוקח מקדמי ביטחון גדולים. עדיף לי להפתיע את הלקוח לטובה ולא להודיע לו שהמשלוח מתעכב בגלל בעיה כזו או אחרת שנמצאת בטיפול".