אין ספק, וקל מאוד להבין בכך שתעשיית הגיוס השתנתה רבות בשנים האחרונות. בימינו, הקפת מודעות דרושים בעיתון היא כבר ממש לא הדרך למצוא עבודה, והמגייסים כמובן מודעים לכך שזהו עידן חדש ולשינויים שחלו בטכנולוגיה ובציבור.
למעשה, תהליכי גיוס עובדים חדשים נוצרים כל הזמן, ונדמה שהתעשייה רק תמשיך להתפתח גם בשנים הקרובות.
מערכות גיוס מודרניות שינו את הדרך שבה קבלנים, מחפשי עבודה ומגייסים מתקשרים זה עם זה ועם הזדמנויות עבודה עתידיות.
הטרנדים הבאים מייצגים את הרוח השינוי בתעשייה:
גיוס פרואקטיבי
על רקע תחרות שרק הולכת ומתעצמת, והקושי הגובר למצוא כישרונות מתאימים במהירות, יותר ויותר מגייסים מתחילים לנקוט בגישות של גיוס יזום של מועמדים. בעבר, זו הייתה פרקטיקת גיוס ששימשה בעיקר כדי למצוא מועמדים לתפקידים בכירים או חשובים במיוחד, אבל כיום משתמשים בה כדי למצוא עובדים לתפקידים בכל הרמות.
מיתוג מעסיק
לפני הגשת מועמדות, מחפשי עבודה חוקרים על המוניטין והמותג של העסק. לכן, מעסיקים מתחילים להבין את החשיבות של שיפור תדמית המותג שלהם ושמירה על מיתוג מעסיק גבוה. בדיוק כמו לקוחות, גם מועמדים עתידיים רוצים לשייך את עצמם לחברה מכובדת בענף שלהם.
חווית מועמד
מכיוון שהביקוש למועמדים מיומנים עולה לרוב על ההיצע, מחפשי העבודה הופכים בררנים יותר בבחירת החברות להן הם מגישים מועמדות. גם לאחר שהגישו, הם לא מתמסרים בקלות, ומה שיחוו במהלך תהליך הגיוס ישפיע רבות על הבחירה הסופית שלהם.
בזמן שמגייסים מסתמכים יותר על טכנולוגיה כדי לייעל את מסע הגיוס עבור מועמדים, זה קריטי להוסיף גם מגע אנושי לחוויה.
אחת הדרכים לעשות את זה, היא התאמה אישית של חוויות טכנולוגיות, כדי למנוע ממועמדים להרגיש מנותקים או שמתייחסים אליהם "כמו כולם".
גמישות בעבודה
עסקים רבים פועלים עם צוות מגוון, הכולל שילוב של עובדים במשרה מלאה, קבלנים, פרילנסרים ומתמחים. בגלל שוק העבודה התחרותי, יותר מעסיקים מציעים הטבות יצירתיות, וכיום לוח זמנים גמיש הוא הטבה כמעט מובנת מאליה.
זה עוזר ליצור מקום עבודה אטרקטיבי יותר עבור מועמדים פוטנציאליים, כי זוהי הטבה מושכת עבור עובדים עצמאיים שאוהבים את העובדה שהם יכולים לעבוד בכל מקום שהם רוצים, ומתי שהם רוצים.
הטכנולוגיה היוותה גורם עצום למגמה ההולכת וגוברת זו, והיא עוזרת לחבר צוותים מכל רחבי העולם.
כישורים רכים
בתעשיות מסוימות, קשה יותר ויותר למצוא אנשים מיומנים. מסיבה זו, מגייסים החלו לחפש מעבר למגבלות התעשייה שלהם כדי למצוא מועמדים מוכשרים.
זה הביא למעבר, מגיוס מבוסס ניסיון לגיוס המבוסס על כישורים רכים, שניתן להעביר מתפקיד לתפקיד. במקום לחפש ניסיון עבודה קודם רלוונטי, מגייסים מתמקדים יותר במיומנויות שיכולות לתרום למשרה ולחברה.
כישורים רכים כוללים פתרון בעיות, הסתגלות, תקשורת, יצירתיות ועוד.
בינה מלאכותית (AI)
AI בגיוס התפשט בשנת 2022, ושינה באופן משמעותי את עבודתם של צוותי משאבי האנוש. הבינה המלאכותית בגיוס תמשיך להתרחב, והיא מציעה מגוון כלים שימושיים לגיוס – כולל מיקור אוטומטי של מועמדים, שחזור והתאמה.
גיוס מונחה נתונים
במסגרת מגמה זו, התכנון וקבלת ההחלטות מבוססים על נתונים, המתקבלים באמצעות טכנולוגיית משאבי אנוש כגון ATS ופלטפורמות שיווק לגיוס. זה עוזר לחשוף תובנות חשובות לגבי אסטרטגיית הגיוס שלכם, להבין מה עובד היטב ואילו חלקים טעונים שיפור.
גיוס אלקטרוני
זהו טרנד שמכונה גם גיוס מקוון, והוא מתייחס לשימוש באינטרנט, בתוכנה ובטכנולוגיה כדי למשוך, להעריך ולהעסיק מועמדים מתאימים. ככל שהטכנולוגיה תתקדם, תהליך הגיוס יהפוך לפשוט ויעיל יותר. שיטת הגיוס המקוונת כוללת גיוס ברשתות חברתיות ושימוש בתוכנות מסוגים שונים.
גיוס מבוסס פרויקט
בעוד שעבודות עצמאיות וקבלניות אינן מושגים חדשים בשנת 2022, האימוץ המוגבר של מודלים אלה הוא מגמה בולטת. עם דרישה מוגברת לגמישות גבוהה, עצמאות ואיזון טוב יותר בין עבודה לחיים, לא מפתיע לגלות שעובדים רבים מגיעים לחברות על בסיס עונתי או עבור פרויקט מסוים.
מעסיקים עושים שימוש רב יותר בקבלנים ובפרילנסרים מבעבר, וחברות רבות עוברות למודל היברידי של עובדים במשרה מלאה ופרילנסרים במקביל, כדי לגשר על פערי מיומנויות. על פי מומחים בתעשיית הגיוס, שימוש בשיטות העסקה שונות הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להתמודד עם מחסור בכישרונות.