כאשר אנו פונים לחברת שילוח בינלאומי, על מנת לקבל את שירותיו של אדם שיתעסק במיוחד עבורנו בכל הבירוקרטיה הקשורה למכס כדאי לשים למספר פרטים חשובים:
ידע מקצועי
עמילות מכס היא תחום המכיל בתוכו את כל השירותים הבירוקרטים שמול מוסדות המדינה השונים. הטפסים, האישורים וההתמודדות עם משרדים שונים ועם שירות המכס בישראל ובחו"ל (למשל – אם קיבלנו הודעה שמכשיר תקשורת כלשהו שלנו מעוכב במכס יש ליצור קשר עם משרד התקשורת על מנת לקבל את האישורים המתאימים, ואותם להגיש למשרדי המכס). לשם כך, כדאי שהאדם האחראי על עמילות המכס עבורנו ידע אילו טפסים הוא צריך בכל מקרה, לאן להגיש אותם, ואיך להתנהל מול המשרד הרלוונטי.
ניסיון
במקרה של עבודה מול משרדי ממשלה, ומול המכס, אין תחליף לניסיון. אדם שהתנהל מול משרדי ממשלה שונים מכיר את הנפשות הפועלות ויודע עם מי כדאי לדבר ולמי כדאי לפנות בנושאים הספציפיים – הדבר מייעל את העבודה ומקצר זמנים ברמות קריטיות לפעמים. לכן, נרצה שהאדם שינהל עבורנו את עמילות המכס יהיה בעל ניסיון ככל האפשר בהתנהלות מול הגורמים הרלוונטיים.
מהירות
אין ספק שנרצה שהדברים יתנהלו מהר ככל האפשר, בעולם שבו זמן = כסף כל דקה עשויה להיות מכרעת ולהוות את לשון המאזניים בין רווח תפעולי לעסק שלנו לבין הפסד כספי והוצאות נוספות שלא תיכננו. לכן נרצה שהאדם שיטפל לנו בעמילות המכס יהיה כזה שלוחץ על כל הגורמים וגורם למערכת להתנהל בקצב גבוה ותחת מגבלות זמן.
חיסכון
נכון שכל הסעיפים הקודמים, בהתחשב בכך שכולם מולאו לשביעות רצוננו, גם מתבטאים בחיסכון כלכלי בסופו של דבר. אך עמיל מכס טוב הוא כזה שגם יודע לחסוך בעלויות השונות, לקזז את הדברים הנכונים, ולהשיג את החיסכון הכלכלי המקסימלי האפשרי ללקוח שלו. עלויות שילוח, עלויות תפעול במכס ועלויות של התנהלות מול משרדי ממשלה גם הן עלויות שניתן לצמצם ככל האפשר, ועמיל מכס טוב ידע לעשות זאת (בין אם על ידי חיסכון בפעולות, כאשר כל פעולה עולה תשלום, או על ידי התנהלות נכונה והשגת הנחות בתשלומים).
מוניטין
כיום, בעידן האינטרנט והרשתות החברתיות, ניתן לברר כמעט כל דבר על כל אדם או חברה. כשנבוא לבחור חברת שמספקת שירותי עמילות מכס כדאי לברר מה הלקוחות שלה חושבים עליה, ומה יש ללקוחות מהעבר לספר עליה. במקרה של מוניטין שווה לזכור שאף פעם אין עשן בלי אש, ולקוח מרוצה יתן ביקורת טובה.