חברת הסטארט אפ הישראלית Edgify פיתחה את הטכנולוגיה החדשנית, במסגרתה מוטמעת מצלמה על הקופות והמשקלים בשירות עצמי, המזהה פירות וירקות ללא ברקוד, באמצעות טכנולוגיה של בינה מלאכותית
בחודשים האחרונים הושלם פיילוט במספר סניפים של שופרסל במרכז הארץ, שבמסגרתו מופעלת הטכנולוגיה של Edgify על מספר קופות ומשקלים בשירות עצמי ועם השלמתו המוצלחת הודיעה רשת שופרסל על פריסת הטכנולוגיה בסניפי החברה במהלך השנה הקרובה.
הטכנולוגיה של Edgify הופכת את הקופות לידידותיות יותר ללקוחות, כאלו המסוגלות לזהות מוצרים שאינם בעלי ברקוד כמו פירות וירקות, במכשירי הקצה עצמם ומבלי לשלוח את הנתונים לשרתים בענן. פתרון זה מייצר ללקוחות חווית קנייה מהירה, מדויקת ונגישה ביותר במינימום מגע אדם. הטכנולוגיה כבר נמצאת בשימוש ברשתות סופרמרקטים בחו"ל וכעת מגיעה לראשונה גם לישראל.
עופר בלוך, מנכ"ל קבוצת שופרסל: "שופרסל ממשיכה להציע ללקוחותיה מגוון פתרונות טכנולוגיים חדשניים על מנת לייעל ולהעניק חווית קניה טובה יותר, באמצעות מרכזי אוטומציה, עגלות חכמות, קופות בשירות עצמי ועוד. הטכנולוגיה של Edgify תקל על תהליך השירות העצמי ותקצר את משך זמן הקנייה עבור הלקוחות".
עופרי בן פורת, שותף מייסד ומנכ”ל חברת Edgify אמר: "הכניסה של אדג'יפיי לענף הקמעונאות תאפשר אוטומציה של תהליך הקנייה. הטכנולוגיה שפיתחנו מובילה לאחוזי דיוק גבוהים ביותר באימון המודלים, וזאת כתוצאה מהעובדה שהמודלים ממשיכים ללמוד ולהשתכלל עם הנתונים שממשיכים להיאסף. האלגוריתם שפותח יודע לזהות פירות וירקות ללא צורך בברקוד", ומוסיף: "למרות שהטכנולוגיה של Edgify עצמאית ואינה מוגבלת לסקטור מסוים, החלטנו להתחיל את הדרך בענף הקמעונאות, שם ביצענו כבר הוכחת היתכנות באמצעות שיתוף פעולה עם מספר יצרני קופות מובילים בעולם ורשתות מזון קמעונאיות. כעת אנו שמחים להביא את הטכנולוגיה לישראל ולצאת לדרך בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם קמעונאית המזון הגדולה והמובילה בישראל- רשת שופרסל".
כרגע הטכנולוגיה של Edgify פרוסה ופועלת בעשרה סניפים של רשת שופרסל במרכז הארץ, ובחודשים הקרובים היא תיכנס לכל סניפי הרשת בקצב של 25 סניפים חדשים בחודש, עד לפריסה מלאה בכל חנויות שופרסל דיל ושופרסל שלי.
עסקים המשתמשים בטכנולוגיה של Edgify לאימון מודלים של בינה מלאכותית אינם צריכים להשקיע בתשתיות חדשות מאחר וכל מכשיר קצה אוסף ומפיץ יידע שלמד בתוך הרשת שבה הוא פועל, מבלי להזדקק להעביר את הדאטה בשרתים שבענן. פתרון זה גם מסיר מהשולחן את סוגיית הפרטיות למידע רגיש המועבר בשירותי אימון הניתנים בענן בגלל ביטול הצורך לשליחת מידע לענן וחשיפתו כך.
בנוסף לענף הקמעונאות, Edgify בוחנת את יכולותיה לסייע לתעשייה הרפואית ולתעשיית הרכב.