במקביל להרחבת השירותים בחלק ממרכזי המסירה של דואר ישראל, מציע הדואר לרשתות שיווק ובתי עסק לפתוח סוכנויות דואר ייעודיות בתוך העסק שלהם ● דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "לדואר 50 מיליון ביקורים בשנה אותם ניתן למנף לכח קניה עצום. שיתוף הפעולה עם חברות מובילות במשק יאפשר לנו לשפר ולהרחיב את סל השירותים שלנו ללקוחותינו"
חברת דואר ישראל צפויה לפנות לראשונה לרשתות שיווק ולבתי עסק ולהציע להם להקים חנויות משותפות ולפתוח סוכנויות דואר בתוך חנויות במודל של חנות בתוך חנות, על מנת להרחיב את פריסת הדואר במרכזי הערים ברחבי הארץ. במסגרת זו פרסמה החברה בימים האחרונים "קול קורא" המציע לבעלי עסקים להפעיל סוכנויות דואר בתוך העסק שלהם, בדומה למודל המוקבל כיום בעולם ומאפשר לציבור לקבל את כל שירותי הדואר במגוון רחב של מקומות במרכזי הערים ובשעות פעילות מורחבות. אותם עסקים שיחברו לדואר ישראל ויפתחו סוכנויות דואר ייהנו גם מעמלות ישירות בגין הפעלת הסוכנויות, ומתנועת לקוחות משמעותית.
לדברי מנכ"ל דואר ישראל דני גולדשטיין, "במסגרת האסטרטגיה העסקית של החברה, דואר ישראל מתקדמת למודל שמרחיב את פעילות הדואר לתועלת הציבור. לחברה 50 מיליון ביקורים בשנה, מספר שאין לו אח ורע באף רשת קמעונאית, ואותו ניתן למנף לכוח קניה עצום לטובת כל עסק. שיתוף הפעולה עם חברות מובילות במשק יאפשר לנו לשפר ולהרחיב את סל השירותים שלנו ללקוחותינו ולהעניק להם חווית שירות טובה יותר. מודל הפעלת הסוכנויות בחנויות קיימות הוא WIN&WIN המאפשר ללקוחות לקבל את החבילות שלהם כמעט ללא המתנה בתור, במקומות סמוכים לבתיהם ובשעות פעילות ממושכות, כאשר הדואר יכול לתת רמת שירות טובה יותר ביחידות הדואר".
מנכ"ל הדואר מציין עוד כי "בעולם כמעט ולא קיים מודל של סניפי דואר שעומדים בזכות עצמם, ועל פי רוב, שירותי הדואר ניתנים בשיתוף עסקים ורשתות. גם בישראל התחלנו לפני כשלוש שנים שיתוף פעולה עם עסקים קטנים ורשתות ופתחנו עמם מרכזי מסירת חבילות מחוץ לדואר. מודל זה הוא סיפור הצלחה, אותו לומדים בעולם, כאשר כיום יש לנו 500 עסקים עמם אנו מוסרים חבילות מחוץ לדואר, ועם חלקם נוכל להרחיב את שיתוף הפעולה גם למכירת מוצרים. רשת שופרסל, לדוגמה, שמפעילה 25 מרכזי מסירת חבילות יחד איתנו בסניפיה נהנית מרבע מיליון לקוחות בחודש שמגיעים לאסוף חבילות".