היום אין אדם כמעט שאינו מכיר את גוגל או את פייסבוק. כל אחת מהענקיות האלה עושה חיל ברשת האינטרנט – גוגל כמנוע חיפוש מאסיבי ופייסבוק כרשת החברתית הגדולה בעולם. הענקיות האלה אינן מיועדות רק למשתמשים הפרטיים שאוהבים לגלוש להנאתם בשעות הפנאי או לחפש מידע חיוני וחשוב, אלא גם (ואולי בעיקר) לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם את העסק שלכם. ואכן, הן גוגל והן פייסבוק מספקות כלים דיגיטליים טובים לפרסום במחירים הוגנים למדיי, עד כי לעתים נשאלת השאלה במי כדאי לבחור – בגוגל או בפייסבוק?
מתי כדאי לפרסם בגוגל?
פרסום בגוגל מתאים יותר ללקוחות פעילים אשר מעוניינים בשירות מסוים כמו ערוך דין בנתניה או מדביר בהרצליה. גולשים אלה יקלידו את מילות החיפוש הרלוונטיות להם ויתייחסו בעיקר לתוצאות הראשונות של גוגל. פרסום שכזה מתאים לבעלי עסקים המספקים שירותים הכרחיים ומבוקשים ויש לו כמה יתרונות:
- חיפוש בגוגל מביא את הגולש לתוצאות רלוונטיות, ובתורו בעל העסק מקבל לידים איכותיים יותר לאתר שלו.
- בזכות גוגל אפשר ליצור קמפיינים מובילים ולבלוט בין המתחרים.
- אפשר למדוד את התנועה באתר באופן מדויק בזכות הכלים שמציעה גוגל. כך, בעל האתר יכול למדוד את עלות ההמרה מבחינת הגולשים שהשאירו פרטים, שיחות שבוצעו ועוד.
- ניתן להתקין תוספים על ההודעות הממומנות של גוגל המסייעים להגדיל את מספרי ההקלקה.
מתי כדאי לפרסם בפייסבוק
הפרסום בפייסבוק מתאים יותר ללקוחות אשר אינם מחפשים שירותי ספציפי, והם אינם מודעים ליתרונות שיכול להביא להם שירות זה. לדוגמה, זה יכול להיות צימר בצפון, אולם אירועים או שיעורי יוגה. לפרסום באמצעות פייסבוק יש כמה יתרונות:
- קיימת אפשרות לפלח את הקהלים השונים לפי פרמטרים כמו גיל, מין או מיקום גיאוגרפי.
- אפשר להגדיל את החשיפה בעזרת פוסטים ויראליים. זה יכול להיות סרטון איכותי או פוסט מעניין המושך את לבם של הגולשים וגורם להם לשתף אותו.
- ניתן להתאים את הפרסום לקהל יעד ממוקד ובכך להשיג תוצאות טובות יותר מבחינת פניות ומכירות.
- למידע נוסף על שיווק בפייסבוק וכיצד זה עובד.
לירות לשני הכיוונים
במקרים לא מעטים בוחרים בעלי העסקים לפרסם בשתי הפלטפורמות כדי להגדיל את החשיפה. לפעולה זו יש יתרון משמעותי: היא מאפשרת למדוד את אחוזי ההצלחה הן של גוגל והן של פייסבוק. כך, יש עסקים אשר יצליחו יותר בקידום באמצעות גוגל, אחרים בעזרת קידום בפייסבוק ואחרים בשניהם. שני סוגי הקידום הנפוצים מאפשרים לבעל האתר להתנסות בדרכי הקידום ולהחליט מה מתאים לו.
ויש גם חסרונות
לשתי שיטות הפרסום העוצמתיות יש גם כמה חסרונות. אם בחרתם בפרסום בגוגל, למשל, אתם עלולים לסבול מהקלקות בלתי חוקיות מצד המתחרים שלכם. כלומר, ברגע שהם רואים את המודעה הממומנת שלכם, הם יקליקו עליה כדי לשרוף לכם הקלקה ואולי ליד פוטנציאלי. שנית, בתחומים מסוימים גוגל יכולה להשהות קמפיינים מבלי שתספק הסבר טוב לבעל האתר. אם בחרתם בפרסום דרך פייסבוק, דעו שבשונה מגוגל, לא תוכלו לייצא דו"ח נתונים מסודר באקסל. כמו כן, פרסום בפייסבוק עלול שלא לעבוד עבור בעלי מקצוע המספקים שירותים מיידיים ודחופים ללקוחות כמו שירותי אינסטלציה או טיפולי שיניים. לקוחות המחפשים שירותים בדחיפות יעדיפו לבצע חיפוש מהיר בגוגל.
לפני שמקדמים, מתייעצים
אם אתם בדרך להקמת עסק חדש אך לא יודים באיזו פלטפורמת קידום לבחור, כדאי להתייעץ עם מומחה בעניין. מקדם אתרים טוב ואיכותי יבחן את העסק שלכם, את השירותים שאתם מספקים וינחה אתכם לקראת פלטפורמת הקידום הטובה ביותר. מעבר לכך, הוא יסייע לכם בפעולת הקידום באמצעות ביצוע חקר מילות מפתח, ניסוח המודעה בגוגל, הקמת עמוד עסקי בפייסבוק ופרסום הפוסטים שבו.