כל בעל עסק, חברה או ארגון, מבין ומכיר בחשיבות של שיווק ופרסום אפקטיביים ויעילים, לצורך הגדלת החשיפה לקהל לקוחות פוטנציאלי גדול ומשמעותי. ככל שבוחרים בפלטפורמות הטובות יותר כיום לצורך שיווק ופרסום, כך הסיכוי לקבל חשיפה משמעותית, ולהפוך לעסק או חברה מוכרים או ריווחים, גדול יותר.
בעבר, דרכי הפרסום הקיימות היו בעיקר: מודעות בעיתונים, פרסומות ברדיו, דפים המכילים מידע שיווקי אשר היו מחולקים בתיבות הדואר ועוד. כיום, בעידן הטכנולוגי הדיגיטלי המודרני שבו אנו חיים, כמעט כל אדם שמחפש את הדרך הטובה ביותר לצורך פרסום ושיווק, יבחר באינטרנט, על הפלטפורמות השונות אשר הוא מכיל בו לצורך שיווק ופרסום. אולם, כדאי וחשוב לדעת שעל אף שכיום האינטרנט מהווה כלי חזק מאוד לצורך פרסום ושיווק, הרי שישנן דרכי פרסום שהיו אפקטיביות בעבר, שעדיין נשארו יעילות מאוד לצורך פרסום ולכן, בהחלט לא כדאי לוותר על הדרכים הללו. פרסום ברדיו היה ועודנו, שיטת פרסום יעילה ואיכותית, כאשר הפרסום מתבצע בצורה נכונה.
מדוע כדאי לפרסם ברדיו גם כיום?
ישנן מספר סיבות לכך שפרסום ברדיו מהווה כיום דרך פרסום יעילה ואיכותית, שכדאי לבחור בה. על אף שהאינטרנט נגיש מאוד כיום ולא מעט אנשים גולשים בו, הרי שגם לפרסום ברדיו יש עדיין חשיפה גבוהה. לא מעט אנשים מאזינים לרדיו בחיי היומיום שלהם. מרבית האנשים אשר מאזינים לרדיו, אינם יעבירו את הפרסומות בין תשדיר רדיו אחד לאחר. בעוד שמרבית הפרסומות במדיה הדיגיטלית מאפשרות לגולש לדלג עליהן, מאזיני רדיו הם "קהל שבוי" ולכן, הם יחשפו לפרסומות הרדיו, במלואן. בנוסף לכך, עלות הפרסום ברדיו הינה נמוכה באופן משמעותי מעלות פרסום באמצעי הפרסום הקיימים כיום.
חשוב מאוד לדעת שהחשיפה של תחנות הרדיו השונות בארץ, גבוהה מאוד, על אף שכיום קיימים מגוון רחב של ערוצי טלוויזיה, אינטרנט נגיש ועוד. הרדיו מלווה את האדם בדרכים, במקום העבודה שלו לא פעם ואף בביתו. מעבר לכך, הרדיו מהווה מדיה אשר אהובה על כלל האוכלוסייה. בין אם מדובר על אוכלוסייה צעירה ובין אם מדובר על אוכלוסייה בוגרת. בין אם מדובר על אוכלוסייה דתית ובין אם מדובר על אוכלוסייה חילונית ועוד.
בחירה בתחנה הנכונה לצורך פרסום, היא ללא ספק דבר אשר יכול להיות בעל ערך והשפעה משמעותיים לכל עסק או חברה אשר מעוניינים לפרסם את עצמם בצורה הטובה ביותר ולהיחשף לקהל יעד פוטנציאלי גדול.
פרסום ברדיו- כיצד?
רוב הפרסומות ברדיו נמשכות כ-30 שניות. במהלך 30 השניות יש צורך להעביר את המסרים, בצורה המשכנעת ביותר. על מנת שפרסומת ברדיו תהיה יעילה ומשכנעת, היא חייבת להיות תמציתית וממוקדת, בד בבד, הפרסומות חייבת להיות מלהיבה ומשכנעת וכמובן, לכלול בה באופן ברור את כל הדרכים ליצירת קשר עם העסק. בגלל שמדובר בפרסום ברדיו, אשר בו בלתי אפשרי לראות את דרכי יצירת הקשר באופן ויזואלי, חשוב שכל מפרסם ברדיו, יבחר במספר קליט כלשהו או בדרך קליטה להעביר את מספר הטלפון בפרסומות, על מנת שהמאזין יקלוט את המספר. כך לדוגמא: מספר טלפון עם לחן קליט יכול לעשות את העבודה.
במסגרת פרסום ברדיו, המפרסם יידרש לבחור חבילת פרסום הכוללת בה את זמני השידור שבהם הוא מעוניין שהפרסומת שלו תעלה. חשוב לבחור בזמנים אשר ידוע כי ישנם לא מעט אנשים אשר מאזינים לרדיו כגון: בשעות הבוקר המוקדמות שבהן אנשים נוסעים למקומות עבודה, בשעות הערב שבהן אנשים נוסעים חזרה ממקום העבודה שלהם, סופי שבוע ועוד. כמו כן, חשוב לבחור את התחנה הנכונה לפרסם בה. כאשר מדובר על עסק מקומי, כדאי שהוא יבחר בפרסום ברדיו המקומי, כאשר מדובר על עסק אשר מציע שירותים כלל ארציים, רשת כלשהי, חברה ועוד, הרי שכדאי לבחון איזו תחנת רדיו ידועה כתחנה פופולארית שיש לה לא מעט מאזינים, על מנת להגדיל את החשיפה באמצעות פרסומות באותה התחנה. בנוסף לכך, כדאי לבחור גם את הזמנים הנכונים והרלוונטיים לפרסומות. אם ידוע שישנן תוכניות רדיו שיש להן מאזינים רבים יותר מתוכניות אחרות, הבחירה בפרסום הפרסומת במהלך הפסקת הפרסומות דווקא בתוכנית זו, תהיה בעלת השפעה וחשיפה גבוהות יותר. מגוון תחנות – ערובה לפרסום ממוקד.
תחנות רדיו שניתן לפרסם בהן
כאשר מדובר על פרסום ברדיו, הרי שכיום ניתן לפרסם ברשתות השונות של קול ישראל אשר בהן יש אפשרות לפרסם כגון: רשת ב, רשת ג, רשת א ועוד. כמו כן, ניתן לפרסם בגלגל"צ, אשר ידועה כאחת מתחנות הרדיו האטרקטיביות ביותר, שלא מעט אנשים מכל פלחי האוכלוסייה בוחרים להאזין לה. גלגל"צ היא תחנה אשר צעירים מאזינים לה, חיילים, אוכלוסייה בוגרת ועוד. מעבר לתחנות הללו, ניתן לפרסם בכל תחנה אזורית כגון: רדיו צפון, רדיו חיפה, רדיו ללא הפסקה, רדיו קול חי הרלוונטי בעיקר עבור הציבור הדתי והחרדי, רדיו תל אביב, רדיו לב המדינה אשר ניתן לקלוט אותו בעיקר בשפלה, רדיוס, רדיו ירושלים, רדיו דרום ועוד.
מכיוון שההיצע בתחום תחנות רדיו לפרסום הינו רחב ומגוון, הרי שכל אדם שמעוניין לפרסם ברדיו, יכול לפנות לאנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום ייעוץ, הכוונה וסיוע לגבי פרסום ברדיו ופרסום בכלל. אותם אנשי מקצוע העוסקים בתחום הפרסום, לרבות פרסום ברדיו, ידעו כיצד לסייע לאדם המעוניין בפרסום ברדיו, לבצע פרסומים ממוקדים בהתאם לקהל היעד שלו, בהתאם למיקום הגאוגרפי שלו ובהתאם לכל פרמטר אחר שיש לתת עליו את הדעת, בטרם בוחרים את התחנה שכדאי לפרסם בה, את זמני הפרסום ועוד. כל תחנה מציעה כיום חבילות פרסום אשר מכילות כמות פרסומות שיעלו לשידור וזמני פרסומות. על מנת שפרסום ברדיו אכן יממש את ייעודו ומטרותיו, כדאי לבצע אותו בצורה טובה ונכונה.