הקורס "מבוא לרב תרבותיות", שפותח במכללה האקדמית לחינוך תלפיות, בשיתוף עם מכללות ערביות לחינוך ואחרים הגיע לגמר האוסקר בחדשנות בחינוך לשנת 2019, בקטגוריית הפרויקט הטוב ביותר בעולם המטפח את מיומנויות המאה ה- 21. הקורס נבחר מ- 1,500 הצעות שנשלחו מ 39 מדינות. טקס הגמר החגיגי יתקיים בלונדון.
למכללת תלפיות לחינוך ולשותפותיה זוהי השנה השניה שקורס ה-Mooc, מבוא לרב תרבותיות, כבר מתקיים. בשנה שעברה המכללה לקחה חלק בפיילוט ב-3 שפות, עברית אנגלית וערבית. בטקס יציגו 610 פרויקטים מ84 מדינות.
הפרויקט עצמו כולל שלושה קורסים בשלושת השפות המרכזיות בארץ – עברית, אנגלית וערבית. כשאת הפרוייקט הובילה, כאמור, המכללה האקדמית לחינוך תלפיות, בשיתוף מכללות נוספות מהארץ ובהן מכללת אלקאסמי, מכללת סכנין, מכללת סמינר הקיבוצים, מכללת קיי ,מכללת אוהלו, המכללה הערבית חיפה ומרכז TEC במכון מופ"ת. בראש המיזם עמדה ד"ר איליין חוטר ממכללת תלפיות.
הייחודיות שבקורס "מבוא לרב-תרבותיות" היא האפשרות לחוות מסע בעולם הרב-תרבותי, שבו הלומדים נחשפים לאחר ונכנסים לנעליו באמצעות טכנולוגיות מתקדמות (עולם וירטואלי), סימולציות ומשחקי תפקידים. הקורס שם דגש על מקומה של הרב-תרבותיות במערכת החינוך ועל פיתוח אמפתיה בקרב הלומדים.
הקורס משתמש בחידושים האחרונים בתחום הפדגוגיה והטכנולוגיה העדכנית, ומשלב את מיומנויות המאה ה-21: שיתופיות, תקשורת בין -אישית, חשיבה ביקורתית, יצירתיות וקבלת השונות התרבותית.
לדברי ד"ר חוטר, שעמדה בראש המיזם, הקורס פועל באופן ייחודי, "הסטודנטים מחולקים לקבוצות קטנות של שישה משתתפים, כל משתתף מגיע מרקע תרבותי אחר ומייצג דת אחרת, שישה משתתפים זוהי קבוצה גדולה מספיק על מנת שיהיה גיוון תרבותי אך עם זאת קטנה מספיק כדי שיהיה אפשר להכיר אחד את השני ולהגיש בנוח, שזוהי אחת המטרות החשובות שלנו. הרעיון מאפשר לכל סטודנט להרגיש בנוח בעולם המדומה על מנת שיוכלו לשתף פעולה בצורה מיטבית".
ראש מכללת תלפיות, בנימין בהגון, סיכם: "אנו גאים להוביל את מכללת תלפיות אל העתיד ולעמוד בראשה של משלחת אשר תייצג את מדינת ישראל בפני כל העולם".