משרד העבודה משיק היום לראשונה (ה׳) שירות חדשני של chat gpt שמבוסס על טכנולוגיה מתקדמת של בינה מלאכותית, בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי.
המענה ניתן במגוון נושאים ומבוסס על מידע מקצועי של היחידה ליחסי עבודה במשרד העבודה, למשל: זכויות עובדים משרתי מילואים, עובדי משק חיוני, זכויות הורים לילדים קטנים ועוד. המידע מתעדכן כל העת בהתאם לחוקים ולתקנות המתעדכנות בין היתר המידע יתעדכן לאחר שהכנסת תאשר את מתווה הפיצויים.
עם תחילת מלחמת חרבות ברזל, משרד העבודה פועל במתן מידע לציבור, באמצעות הקמת מוקד מענה חירום מהיר ויעיל לטובת הציבור בטלפון ובאמצעות דף הפייסבוק. כמו כן, התקיימו מספר רב של וובינרים עם הממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה, לייעול ומיטוב המענה לציבור הרחב.
יואב בן צור שר העבודה:״הדבר הראשון שעומד לנגד עינינו הוא השירות לציבור הן בשגרה וודאי בחירום, מתחילת הלחימה הנחיתי את כלל גורמי המקצוע במשרד לגבש מענים יצירתיים ולשמור על קשר בלתי אמצעי עם הציבור ולהזרים לו מידע חיוני. משרד העבודה הוכיח שיש באפשרותו לתת מענה טכנולוגי מהיר. אנחנו נחושים לחזק את המשק הישראלי והעובדים, יחד נצלח את כל האתגרים שעומדים בפנינו.״
מנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן: ״מדובר בפריצת דרך בשירות הממשלתי הן לציבור העובדים והן למעסיקים. משרד העבודה נמצא בחוד החנית ומוביל את שוק התעסוקה ואת המשק בשעת חירום ולכן אנו מחויבים להתאימו למציאות המשתנה במהירות. מתחילת הלחימה המשרד נותן מענים למשק כדי לשמור על רציפות תפקודית משקית ומגבש מענים חדשניים לאוכלוסיות מגוונות בין היתר על ידי הקמת מוקד זכויות עובדים בחירום, תיקון חוקים לאיסור פיטורי עובדים ולהגנה גם על זכויותיהן של משפחות הנרצחים והחטופים ועוד. נמשיך לפתח פתרונות נוספים לשמירה על זכויות העובדים ועל יציבות המשק.״
הצ׳אט החדש, פותח במסגרת פרויקט הנימבוס הלאומי, שמטרתו מעבר בטוח של מחשוב משרדי הממשלה לפלטפורמת המחשוב בענן.