כאשר מדברים על ייעול המכירות בעסק לאו דווקא מדובר בהגדלת המכירות, אלא לעיתים מדובר ביצירה של נתח רווח גבוה יותר מכמות המכירות הקיימת, רווח מחושב במשוואה פשוטה של הכנסות פחות הוצאות, ועל כן, על מנת להגדיל את הרווח עלינו להגדיל את ההכנסות או להקטין את ההוצאות.
הקטנת ההוצאות
הוצאות של עסק מתחלקות די בפשטות להוצאות קבועות, כאלו שהעסק מוציא גם אם לא תהיה מכירה אחת, והוצאות משתנות, אשר נוצרות כאשר ישנה מכירה.
הוצאות קבועות
ניתן לצמצם בהוצאות הקבועות על ידי בחינה מחדש של כל הגורמים בעסק, אלו כוללים עובדים בשכר קבוע, מלאי סחורות, אשר יש צורך להקצות לו מקום ועוד שאר הוצאות אשר העסק מוציא באופן קבוע. אם נבחן את הדברים לעיתים ניתן לצמצם בצורך בעובדים על ידי איחוד סמכויות או תפקידים. בנוסף, באמצעות הערכה מחדש של מערך המידוף לחנות, נוכל להציג יותר מהמלאי על מדפי החנות ובעצם לגרום למלאי לעבוד עבורנו ולמכור את עצמו.
הוצאות משתנות
אלו הן בעצם עלויות המוצרים והעבודה הקשורים ישירות למכירות. גם במקרה הזה, ניתן לבחון אפשרות להסיר מהמוצר תוספות אשר לקוחות לא מודעים אליהן ולא משתמשים בהן, ובכך לחתוך בעלות המוצר, בררו עם הלקוחות שלכם באילו מרכיבים מהמוצר או השירות הם משתמשים ובכך תוכלו לבחון את מה ניתן להוריד.
הגדלת הכנסות
הצד השני של המשוואה הוא ההכנסות, ונרצה להגדיל אותן בצורה טובה ונכונה. זאת ניתן לעשות על ידי הפיכת המוצר למותג פרימיום, מותג יוקרתי ונחשק, ובכך ניתן להגדיל את מחירו מבלי לעורר בעיות מיוחדות אצל קהל הלקוחות. כמו כן, באמצעות קבלת משוב מן הלקוחות ניתן לייצר ער עבור המוצר ובכך להביא בעצם מוצר תחרותי לעומת המתחרים, ושוב – להעלות מחירים.
טיוב לקוחות
בסופו של יום, לא כל לקוח שווה לעסק באותה מידה, ועל ידי הערה נכונה של ערך הלקוח עבור העסק ניתן לדעת באילו לקוחות נרצה להשקיע יותר, כי הם רווחיים יותר עבור העסק, ועבור אילו לקוחות נרצה לספק את השירות המינימלי הנדרש על מנת להשאיר אותם מרוצים.
עלות גיוס לקוחות
לבסוף, נרצה לבחון כמה עולה לנו "לקנות" לקוח חדש לעסק, זו בעצם ההוצאה של העסק על פרסום, שיווק וגיוס לקוחות. ערכו בחינה של כמה עולה לכם כל לקוח נוסף לעסק, ונסו לייעל את ערוצי השיווק והפרסום של העסק, על מנת להרוויח יותר לקוחות תמורת פחות כסף.