בעולם שבו כל בעל עסק צריך לבלוט מעל מתחריו ולהציג את העסק שלו בצורה זכירה לעין בכל מקום ובכל זמן.
לבחירת השלטים יש חשיבות רבה של אמצעי שילוט. חשוב להקדיש מחשבה וזמן על מנת לבחון אותו ואת ההתאמה שלהם לאופי העסק שלכם.
כדי להבין את הרציונל מאחורי כל הקונספט של שלטים לעסקים, אנחנו צריכים להתחיל את המאמר מכיוון בלתי צפוי. תפקידם של השלטים הוא לא רק לציין את מיקום העסק או לפרסם קמפיין מסוים. המטרה האמיתית שלהם היא להשפיע על מי שמתבונן בהם ולגרום לו לבצע פעלה. כדי להגיע לאפקט שאליו תרצו על השלט מצריך תכנון בצורה נכונה, כזו שתעבוד על העוברים והשבים ברחוב, בלי שהן ישימו לב לכך. חשוב שהשלט לא יראה כמניפולציה ועל כך נפרט בהמשך.
בחירת אמצעי שילוט – בחירה חכמה וחשובה
לכל עסק, על פי המוצרים או השירותים שהוא מציע ולפי אופי הלקוחות שלו – יש את סוגי השלטים שיתאימו לו. יש, למשל, עסקים הממוקמים באזורים שאין בהם תנועה של הולכי רכב או כלי רכב בשעות הערב והלילה ולכן זה יהיה בזבוז של זמן וכסף להשקיע בשילוט מאור.
במידה ומדובר בעסק קטן הממוקמם בתוך בנייני משרדי – יש חשיבות עצומה להימצאותם של שלטי הכוונה שיסייעו ללקוחות להגיע בדיוק למקום הנכון.
עסק שעיקר הפעולות שלו קשור בתנועה בדרכים (הובלות, שליחויות או הסעות) חייב שיהיו לו שלטים שמתאימים להרכבה והתקנה מקצועית על גבי משאיות או טנדרים.
כתוצאה מכך, חשוב מאוד לדייק בבידול השלטים ממתחריו. בידול הוא ערך סופר חשוב שיש לקחת בחשבון בבחירת אמצעי השילוט.
סוגי שלטים שמתאימים לעסקים
להלן רק חלק מסוגי שלטים המוצעים כיום ויש בהם שימוש נרחב בעולם העסקים:
- שילוט חוץ – מדובר גם באמצעי שילוט המתאימים להצבה ברחוב וגם כאלה שתולים על גבי קירות חיצוניים של בניין, למשל.
- שילוט המיועד לשעות החשכה – אם מדובר באזור שיש בו תנועה של הולכי רגל או כלי רכב גם בשעות שלא נחשבות לשעות הפעילות של עסקים – הרי כדאי מאד להשאיר חותם פעיל גם בחושך, בדמות שלטים מוארים או שלטי חוצות.
- שלטי חיצים והכוונה – שלטי הכוונה אמורים לכוון באופן ישיר ומדויק את מי שמגיע לאזור של בית העסק ממש אל הכניסה. לעיתים יופיע על גבי שילוט זה גם מסר שיווקי שחשוב לבעל העסק להעביר.
- הדבקות או טפטים – לעיתים מה שמתאים לבית העסק זה שלטים בצורה של מדבקות קיר בכל גודל. טפטים אלה צריכים להיות חזקים ועמידים והם מהווים אמצעי שילוט לכל דבר ועניין.
- שילוט המתאים למוסדות ספציפיים – שילוט לבתי ספר, לבתי מלון, למשרדי ממשלה, למרפאות או שלטים שאמורים להיות מותקנים על גבי כלי רכב או משאיות גדולות.
איך בוחרים את השלטים הנכונים והמתאימים?
חשוב כאמור להתאים את השלטים לאופי העסק ולסוג תחום העיסוק. אם בעל העסק מתקשה לבחור או לא יודע איך יהיה הכי נכון להגיע אל הלקוחות שלו ולהשיג את תשומת הלב שלהם – חשוב שהוא יבקש ליווי של מי שמומחה בתחום זה – מעולם השלטים או מעולם העסקים. אין טעם בבזבוז כספים לשווא אם הם לא יחזירו את ההשקעה בהם ולא יביאו לקוחות נוספים. החוכמה האמיתית היא שאמצעי שילוט יתבררו כהשקעה שמניבה הכנסות עבור בית העסק ובעליו.
שלטים חכמים – המילה האחרונה בפרסום ושיווק
בזכות שלל סוגים שונים של שלטים כל בעל עסק יכול בקלות יחסית לפרסם את העסק שלו בשלל ערוצי פרסום ושיווק. כמעט בכל תחום מתרחשת כיום תחרות עסקית אמיתית ויש קרב ממשי על כל לקוח ולקוח. כשאמצעי שילוט יופקו בחכמה – הלקוחות כבר יגיעו לבד ללא עבודה רבה נוספת מצידו של בעל העסק.
שילוט שגוי – פגיעה בהכנסות!
חשוב להבין שכשם ששילוט נכון ויעיל יכול לסייע בהגדלת מעגל הלקוחות ומכאן גם להגדלת ההכנסות – הרי ששילוט לא נכון ושגוי עלול להביא לכדי התוצאה ההפוכה – אובדן הכנסות או אי התוודעות ללקוחות פוטנציאליים חדשים. כאשר בוחרים את השילוט הנכון – יתנוססו השלטים מול העיניים של כל מי שעוברים בסביבה וייחרטו בתודעה שלהם.