כאשר מנהלים עסק יצרני, ואין זה משנה אם מדובר בעסק אשר מייצר מוצר מדף "קשיח", מוצר מתכלה במהירות או חד פעמי, מוצר מזון או כל סוג אחר של מוצר, חשוב מאוד להקפיד על כמה דברים על מנת למקסם את יעילות העסק ואת הסיכוי לשווק ולמכור את המוצר.
אחת הנקודות העדינות והחשובות אשר בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים אינם מעניקים להן מספיק תשומת לב וחשיבות, היא הנקודה הנוגעת לאריזות בהן משווק ונמכר המוצר. אריזות לעסק, כפי שנראה מיד, הן בעלות חשיבות ותרומה רבה הרבה יותר ממה שנדמה לנו עבור הצלחתו של העסק היצרני.
הפנים של העסק ופלטפורמה שיווקית ראשונה במעלה – אריזות לעסק
אחת הסיבות העיקריות לחשיבותן הרבה של האריזות בהן מוכר העסק את מוצריו היא כי מבחינות רבות, אריזות המוצרים מהוות את הפנים של העסק כלפי העולם. האריזות הן מה שרואים הלקוחות וכלל האנשים הנחשפים למוצר בארץ ו/או בעולם, הן מה שמגיע לאינספור מקומות שונים ומייצג במובן מסוים את העסק בכל מקום שכזה. עבור מרבית הציבור, אריזת המוצר מייצגת את אותו בית עסק הרבה יותר מאשר המפעל עצמו, אתר האינטרנט שלו או הפרסומות שלו בעיתונים או בשלטי חוצות. לכן, השקעה באריזות איכותיות ומעוצבות היא למעשה השקעה בפנים של העסק כלפי חוץ.
סיבה עיקרית נוספת להשקעה באריזות העסק היא כי שטח האריזה מהווה למעשה פלטפורמה שיווקית ראשונה במעלה – מדובר בשטח פרסום לכל דבר ועניין, אשר מוכפל במספר המוצרים המשווקים ויוצאים משטח בית העסק (לרוב מדובר בעשרות אלפי מוצרים ויותר מדי שנה) ונשלח לאינספור חנויות ומקומות שונים. למעשה, כל עסק יצרני בכל מקרה מתפעל מערך הפצה נרחב (בדמות המוצרים שהוא שולח לאינספור חנויות ומקומות שונים), כך שמתבקש ביותר להשתמש במערך הפצה זה גם כמערך שיווקי. זאת ניתן להשיג באמצעות השקעה באריזות מעוצבות וממותגות, כאלו אשר מציגות את מסרי הפרסום והשיווק העיקריים של העסק, או לפחות כאלו אשר מסייעות למיצוב ומיתוג העסק (למשל – מכילות את הלוגו של העסק, צבועות בצבעים המזוהים עם העסק וכו').
השקעה מזערית בהשוואה לתועלת המתקבלת
סיבה טובה אף יותר עבור עסק יצרני להשקעה באריזות לעסק כיום, היא כי העלות של פיתוח וייצור של אריזות בסיטונאות המעוצבות וממותגות עבור העסק היא כיום קלה, פשוטה, מהירה וזולה יותר מאי פעם בעבר. כבר אין בהכרח צורך בשכירת שירותיהם של מעצבים גראפיים יקרים ובבנייה של מערך מיתוג ושיווק מתוחכם. ניתן לעצב אריזות לעסק במהירות ובקלות יחסית, באופן אשר לא ייקר יצר על המידה את ייצור האריזות ויאפשר להשיג את היתרונות המרכזיים שמציעות אריזות מעוצבות (אשר הוזכרו לעיל), ללא הגדלה מאסיבית של ההשקעה בשיווק ופרסום של העסק.