לאחר מספר שבועות של נסיעות הרצה, החל ממוצאי השבת הקרובה יחל לפעול קו הרכבת המהיר מתחנת יצחק נבון בירושלים לתחנת ההגנה שבתל אביב. שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ' ושר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, חנכו היום (יום חמישי) את הנסיעה הראשונה בקו הרכבת המהיר.
הקו המהיר לירושלים שנפתח לפני כשנה, פועל כיום בין תחנת יצחק נבון (תחנת האומה) לתחנת נתב"ג. משם, ממשיכים הנוסעים ברכבות המשך לתל אביב ולשאר חלקי הארץ. החל ממוצאי שבת, תמשיך הרכבת עד לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב.
מאז פתיחת הקו (ספטמבר 2018), בוצעו בקו הרכבת המהיר יותר משלושה מיליון נסיעות. מדי יום נוסעים בקו כעשרת אלפים נוסעים בממוצע. מספר הנוסעים ברכבת, בכל נסיעה מוגבל כיום ל-400 נוסעים בלבד. בחודשים הקרובים, עם השלמת עבודות החישמול של המסילה באיילון, צפויה ההגבלה להתבטל בהדרגה.
שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הודה לשר ישראל כץ, להנהלת משרד התחבורה ולרכבת ישראל על החזון והראיה לטווח רחוק בהקמת הקו המהיר לירושלים. "זהו בוקר של התרגשות. בימים בהם מדברים על ישראל הראשונה וישראל השנייה ומדינת תל אביב ומדינת ירושלים אנחנו בונים גשר. עם כל המחלוקות לא ניתן לייצר חיץ אלא נבנה דרכים ורכבות כי בני עם אחד אנחנו", הוסיף סמוטריץ'.
שר החוץ והמודיעין, ישראל כץ, ציין כי מדובר ביום חג עבורו. "אחרי שנים של עבודה קשה, ומאבקים, ירושלים מתחברת לתל אביב. אני קורא להן מסילות דוד המלך, שמחברות את עיר דוד לשאר חלקי המדינה. יש כאן משמעות אדירה בחיזוק העיר ירושלים וחיזוק המדינה. כך בונים את ארץ ישראל, בדיוק כמו בשנת 1948", הוסיף השר כץ.
מנכ"ל הרכבת, מיכאל מייקסנר הוסיף כי מדובר בהישג חשוב לחברת רכבת ישראל, המהווה מנוף לתוכנית הפיתוח של הרכבת, בהם החלפת צי הנייד, המונע דיזל, ברכבות חדישות המונעות, באמצעות אנרגיה חשמלית ירוקה. בחודשים הקרובים נשפר עוד יותר את השירות עם הארכת השירות עד לתחנות תל אביב השלום וסבידור מרכז. אני מודה לעובדינו על עבודתם המאומצת ומברך את נוסעי הרכבת."
הרכבות הראשונות בקו יצאו במוצאי שבת בשעה 21:56 בלילה מתחנת ההגנה בתל אביב ומתחנת נבון בירושלים, ויגיעו ליעד בתוך 32-34 דקות בלבד, לאחר עצירה בתחנת נתב"ג. הרכבות יפעלו בימים ראשון עד חמישי, בתדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון, מהשעה 06:20 בבוקר ועד לשעה 21:30 בערב, ובמוצאי שבת רכבת אחת בשעה לכל כיוון, מהשעה 21:56 ועד לחצות.
קו הרכבת המהיר לירושלים הוא אחד הפרויקטים ההנדסיים והטכנולוגיים, המורכבים ביותר שבוצעו אי פעם בישראל. הפרויקט כולל מסילה כפולה באורך של 56 קילומטרים. העבודות על הרכבת כללו כרייה של 5 מנהרות, באורך של 38 קילומטרים ו-8 גשרים, באורך של 7.5 קילומטרים. הקו עובר דרך מנהרה באורך של 11.5 קילומטרים, הנחשבת לארוכה ביותר בארץ, וכן מעל גשר שגובהו כ- 100 מטרים, ונחשב לגשר הגבוה בישראל.