אם אתם רוצים להפוך את השיווק הדיגיטלי לאפקטיבי עבור העסק שלכם, נשמח לשתף אתכם במספר כללים שיעזרו לכם להיות על הדרך הנכונה. מוכנים? אנחנו יוצאים לדרך!
כלל מס' 1 – להפגין נוכחות
לפני שאתם בוחרים ערוצי שיווק דיגיטליים כמו פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם ורשתות חברתיות נוספות, מומלץ שתבדקו היכן פעיל קהל היעד שלכם. לאחר שיש לכם את המידע, בחרו לפחות שני ערוצי שיווק דיגיטליים והקפידו להפגין בהם נוכחות וכמה שיותר.
כלל מס' 2 – לפרסום שלכם צריכה להיות מטרה
המטרות יכולות להיות מגוונות והן יכולות להתמקד בחשיפה של מוצר חדש, קידום מכירות וכו'. על מנת שתהליך השיווק הדיגיטלי יצליח, יש ליצור תמהיל שישלב בצורה חכמה ונכונה בין המטרות וכמו כן יעניק גם ערך לעוקבים ולא רק יתמקד במכירות.
כלל מס' 3 – אמצו את הטרנדים והחידושים
עולם השיווק הדיגיטלי מתעדכן כל הזמן. על כן, אין לכם מה להישאר מאחור. ככל שתקפידו על אימוץ הטרנדים והחידושים, אתם תראו שתהיה יותר התלהבות כלפי העסק שלכם והמוצרים או השירותים שאתם מציעים. לדוגמה, אם אתם רוצים להשיק מוצר חדש, ספרו עליו באמצעות ה-STORY שיש בפייסבוק וגם באינסטגרם.
כלל מס' 4 – תנו חשיבות לרגש
העוקבים שלכם ברשתות החברתיות, רוצים שתרגשו אותם. על כן, כאשר בונים אסטרטגיית פרסום, היא צריכה לכלול בתוכה גם תוכן אישי ומרגש. לדוגמה, אם מדובר על קידום עסק של מדריכת הורים, אז היא יכולה לשתף סרטון שיראה לעוקבים כיצד להשכיב את הילדים לישון, כך גם לגבי מישהי העוסקת בתזונה שהצליחה לרדת במשקל ושיתפה פוסט אישי בנושא.
כלל מס' 5 – אל תוותרו על בניית קבוצה לעוקבים שלכם
בפייסבוק, אחת השיטות המצוינות על מנת לשמור על קשר עם קהל העוקבים ובכלל על מנת לגייס קהל חדש, היא באמצעות פתיחה של קבוצה ייעודית. בקבוצה, יש לפרסם הטבות בלעדיות, מידע על מוצרים חדשים ואפשר גם להשתמש בה על מנת לקדם שיתופי פעולה.
כלל מס' 6 – אל תוותרו על יצירת סרטוני וידאו קצרים
אתם לא חייבים להעסיק צלם מקצועי, אתם יכולים לצלם סרטון אותנטי וקצר באורך של שתי דקות. בסרטון, אתם יכולים להסביר על פעילות העסק שלכם ועל המוצרים והשירותים שאתם מציעים. אפשר גם לצלם סרטונים שיכולים לפתור בעיות לעוקבים שלכם וכו'. לדוגמה, אם אתם יבואן של מגהצים, אז אפשר להעלות סרטון עם טיפים לגיהוץ מושלם, אם אתם מאמנים לזוגיות אז אפשר לצלם סרטון שיכלול טיפים לקראת הדייט הראשון. ככל שתצלמו יותר סרטונים ותעלו אותם לעוקבים שלכם, כך גם תעלה המודעות למותג שלכם ובהתאם לכך יותר ויותר אנשים ירצו לעקוב אחריכם.
כלל מס' 7 – אל תוותרו על דיוור אלקטרוני
אחד מבין ערוצי השיווק הוותיקים והמוצלחים הוא דיוור אלקטרוני. כך אפשר לשמור על קשר עם העוקבים וזאת ללא שום תלות ברשתות החברתיות. מומלץ לשלוח לפחות ארבעה מיילים בחודש, כאשר כל אחד מהם צריך להניע לפעולה. את הודעת המייל יש לעצב בהתאם למיתוג של העסק.
שורה תחתונה
אנו ממליצים לכם ליישם את כל הכללים שהוזכרו לעיל. אם אתם מתקשים לעשות זאת בעצמכם, נמליץ לכם לפנות לחברה מקצועית שתחום התמחותה הוא שיווק דיגיטלי. ככה תוכלו להיות בטוחים שאתם בידיים טובות ושאתם לא שורפים זמן או כסף על פעולות שאנשי מקצוע שיש להם ניסיון וידע רב יכולים לעשות בהצלחה מרובה.