אם אתם מעוניינים בהרחבת מאגר הלקוחות שלכם, אתם חייבים לבצע קידום אתרים בחו"ל וכך תוכלו לפנות בהצלחה לזירה הבין לאומית. אז איך עושים זאת בהצלחה? המשיכו בקריאה…
האם יש הבדלים בין קידום אתרים בחו"ל לקידום אתרים בארץ?
בהחלט. ההבדלים כאמור קשורים לכל מיני היבטים כמו, גודל התחרות, סוג הלקוחות, כמות תוצאות החיפוש וכו'. תהליך של קידום אתרים בחו"ל הוא מורכב ועל כן יש לבצע אותו באמצעות חברה שמתעסקת במתן שירותי שיווק דיגיטלי ויש לה ניסיון בפרויקטים של קידום אתרים בחו"ל.
האם כדאי לקדם את האתר גם בחו"ל ומה צריך כדי להתחיל?
לפני שאתם בוחרים להשקיע בקידום אתרים בחו"ל, בדקו האם אכן זה מומלץ עבורכם והאם זה יהיה משתלם. לדוגמה, אם יש לכם חנות נעליים בארץ ואתם רוצים לבצע מכירות לא רק בארץ אלא גם בחו"ל, עליכם להביא בחשבון כל מיני פרמטרים הקשורים לגובה הרווחים הצפוי, גובה ההוצאות, עלויות הפרסום, עלויות הקידום, עלויות המשלוחים לחו"ל ועוד. נתחו את הפרמטרים האלה וגלו האם בכלל כדאי לכם לשווק גם לחו"ל או לא.
לאחר שעשיתם את כל הבדיקות, תוכלו לחשוב יותר לעומק ולבדוק לאיזה שפות ומדינות תרצו לפנות. אין ספק שעליכם גם להכיר את קהלי היעד שלכם ולשם כך, עליכם גם להיעזר בכלי ניתוח מתאים כמו גוגל אנליטיקס. כך תוכלו לדעת מהם מקורות הכניסה לאתר שלכם והאם יש כמות כניסה גבוהה ממדינה או מדינות מסוימות או בכלל ממכשירים שהוגדרו בהן שפות שהינן שונות מהשפה העברית.
איך מבוצע קידום אתרים בחו"ל?
בדומה לקידום אתרים בארץ, יש מספר דברים חשובים ששווה לשים לב אליהם:
תוכן – אין ספק שהוא הבסיס לקידום מוצלח. בגלל שאתם פונים לקהל בחו"ל, עליכם לדעת כיצד לעשות זאת נכון ואיך לדבר בצורה מדויקת לאותו הקהל.
קישורים – ככל שיותר אתרים ימליצו עליכם, יגיעו אליכם יותר גולשים ובכלל הדירוג שלכם יעלה משמעותית בגוגל. על כן, יש לצור פרופיל קישורים מגוון מאתרים איכותיים וגם אמינים.
מחקר מילות מפתח – אתם מעוניינים לאתר את מילות המפתח הרלוונטיות הקשורות לאתר שלכם ובכלל לעולמות התוכן שאתם מציעים לגולשים. לאחר מכן, אתם תצטרכו להטמיע אותן באתר ולעשות זאת בצורה טבעית לחלוטין. מחקר מילות מפתח עבור קידום אתרים בחו"ל הוא יותר רחב ממחקר שנעשה עבור קידום אתרים בארץ ועל כן, ההמלצה היא דווקא להתמקד בנישה מסוימת בתחום בו האתר שלכם מתעסק. ככל שתהיו יותר ממוקדים, כך תוכלו למצוא ביטויים חזקים ואפקטיביים לפרסום שלכם.
חווית משתמש – האתר שלכם צריך להיות נגיש ועם ממשק ידידותי לגולשים. הקפידו לשלב באתר תמונות וסרטוני וידאו.
התאמה למובייל – בעידן הנוכחי, כולנו דבוקים לטלפון הסלולרי שלנו ועל כן, עליכם גם לוודא שהאתר שלכם מותאם למובייל. כלומר המידע באתר צריך להיות מוצג בצורה נוחה וברורה.
קידום אתרים במנועי חיפוש – בישראל, מרבית החיפושים נעשים באמצעות מנוע החיפוש גוגל. בחו"ל, הדברים עובדים אחרת. מלבד גוגל, יש מנועי חיפוש נוספים כמו Bing, Yahoo ועוד. ככה ששווה לשקול לקדם במנועי חיפוש נוספים.