רכבת ישראל השלימה פרויקט נוסף של הפרדה מפלסית, שייקרא גשרון אוהד ויאפשר את ביטולו של מפגש הכביש מסילה הסמוך לחוות רונית שבשרון, סמוך לכביש 20 – נתיבי איילון.
הפרויקט שעלותו 38 מיליון שקלים יאפשר שיפור הבטיחות של כלל משתמשי הדרך, שיפור השירות הרכבתי לאורך קו החוף בו נרשמים הביקושים הגבוהים ביותר, וצמצום גודש התנועה באיזור.
רכבת ישראל ממשיכה בתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה לטובת הגברת בטיחות כלל משתמשי הדרך ושיפור השירות הרכבתי.
בימים האחרונים נחנכה הפרדה מפלסית חדשה בסמוך לחוות רונית באיזור השרון, המפרידה לחלוטין בין מסילת הרכבת לכביש החוצה אותה. בכך בוטל מפגש כביש מסילה אשר הביאה לפגיעה בשירות הרכבתי בשל אירועי פריצה לשטח המפגש שגרמו לעיכובי רכבות. לפני כשנה, אירעה במפגש תאונה בין רכבת לרכב אשר פרץ לשטח המפגש בזמן מעבר רכבת, וכתוצאה ממנה נהרג נהג הרכב.
ביטול המפגש יהווה שיפור משמעותי בבטיחות של נוסעי הרכבת ונהגי הרכבים החולפים במקום, יאפשר הפחתת גודש התנועה בכבישים הסמוכים, וכן שיפור של השירות הרכבתי במסילות קו החוף, בו נרשמים הביקושים הגבוהים ביותר לנסיעה ברכבת.
העבודות שבוצעו על ידי רכבת ישראל בעלות של כ-38 מיליון שקלים כללו הקמת והרכבה של גשר פלדה באורך של ארבעים מטרים, וברוחב של כ-15 מטרים, וכן סלילת כביש חדש באורך של קילומטר וחצי, הקמת מעגל תנועה חדש, והעתקה ומיגון של תשתיות חיוניות רבות, ובהן קווי דלק וגז, כבלי תקשורת ועוד.
בעשור האחרון נסגרו מעל ל-60 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. כחלק מכך בוטלו בשנתיים האחרונות מפגשי כביש מסילה רבים בניצנים, כרמיאל, כפר יהושע, זכרון יעקב, קריית מוצקין ועוד. בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים במסילות קו החוף, וביניהם: שפיים, מעיין צבי ודור נחשולים וכן מפגשים נוספים, לוד, כפר חב"ד ועוד. ביטולם יאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת ושיפור של השירות הרכבתי לאורך קו החוף המבוקש.
ברכבת מזכירים כי עדיין קיימים ברחבי הארץ מפגשי כביש מסילה בהם מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית. ברכבת מחדדים כי למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות של מפגשים אלה, אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוק.