סרטי האנימציה בשנים האחרונות צצים מכל עבר כפטריות אחרי הגשם, ויש לכך סיבה טובה: הפקת סרטון אנימציה איכותי ומדויק, הוא בעל יכולת להציג כל שירות, מוצר ועסק בקלות ובבהירות.
אחד היתרונות העיקריים ביותר של השימוש בסרטוני אנימציה, הוא היכולת להוסיף דמויות שונות ללא גבול, להפוך מסרים מורכבים לקלילים ולגרום לקהל היעד לא לשכוח את מה שהם ראו. במילים אחרות, זוהי אחד הדרכים היעילות ביותר להישאר בתודעה, ולאפשר ללקוחות פוטנציאלים להכיר את העסק שלכם בכל זמן ובכל מקום.
איך מפיקים סרטון אנימציה, ומאיפה מתחילים? מהי עלות הפקת סרטון אנימציה בישראל? מה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך? פיל אנימציה עונים על כל השאלות החשובות, בואו נתחיל.
מתי כדאי להפיק סרטון אנימציה?
אי אפשר לחמוק מזה: אנחנו חיים בעידן חסר סבלנות שנע מהר, וחשוף למסרים ותוכן במסות גדולות. העובדה הזו לצד הקצב שאנחנו נדרשים לעמוד בו בעולם השיווק ובכלל, דורש מאיתנו לחשוב מחוץ לקופסא כדי לא להיבלע בתוך הצפת התכנים שקיימת כיום.
במילים אחרות ופשוטות יותר, כדי שישימו לב אלינו – אנחנו צריכים להיות מיוחדים, שונים, לא כמו כולם. כאמור, אחת הדרכים להישמר בתודעה של הלקוחות – בדרך כיפית, קלילה ונוחה – היא להשתמש בסרטון אנימציה שמעביר את המסרים בצורה מדויקת.
למרות שאנימציות נתפסו בעבר כתחום ילדותי ולא בוגר, כיום מדובר באחד הענפים החזקים והבולטים ביותר בענף הפרסום והשיווק. הסיבה לכך, היא שסרטוני האנימציה מקלים את החיים של בעלי העסקים: לצורך העניין, הם מאפשרים לעסקים להציג מוצרים שנמצאים עדיין בשלב הראשוני ולהסביר ללקוחות מה עומד להגיע אליהם, מבלי לצלם או להוציא לאור כלל את המוצר לצורך הפקת הסרטון – מה שמהווה יתרון כלכלי עבור לא מעט בעלי עסקים.
מעבר ליתרון הכלכלי, סרטוני האנימציה מאפשרים לנו להגיע לכל לקוח ולקוח באשר הם, ללא מגבלה על הזמן או המקום שבו הם ייחשפו למסרים שלנו. לצורך העניין, סרטון תדמית לעסק חדש שחושף את העסק ומסביר מה השירותים שהוא מציע, יכול להתפרסם במדיות שונות, החל ברשתות חברתיות ועד אפליקציות, תוכנות ואתרים להאזנה למוזיקה וכן הלאה. סרטון אנימציה קצר, חד וקולע יעניק לעסק יתרון רב על פני המתחרים, וישכנע את הלקוח הפוטנציאלי.
אז תכלס, כמה עולה להפיק סרטון אנימציה?
מחיר סרטון אנימציה דו-ממד מקצועי ואיכותי, באורך ממוצע של 1:30 דקות, בין אם מדובר בסרטון תדמית, סרטון מוצר, סרטון משקיעים או סרטון המציג שירות מסוים – משתנה בהתאם למספר פרמטרים שקובעים את עלותו. טווח המחירים לסרטון אנימציה הינו רחב מאוד ונע, אצל אנשי המקצוע הטובים והמנוסים, בין 15,000 ש״ח + מע"מ ל-50,000 ש״ח + מע"מ.
נכון, ניתן למצוא כל מיני הצעות לסרטונים במאות שקלים או באלפים בודדים, אולם יש להיזהר ממי שמציעים הצעות כאלו. יצירת סרטון אנימציה מצריכה שילוב של בעלי תפקידים רבים ועשרות ימי עבודה במצטבר. מי שמציעים הצעות זולות מידי, לא יצרו לכם סרט אפקטיבי שיתרום לכם תרומה כלשהי ועל כן, אם אין בידיכם כרגע את התקציב הדרוש ליצירת סרט מקצועי שישרת אתם נאמנה לתקופה ארוכה ויהיה אפקטיבי מאוד, עדיף שגם לא תוציאו מכיסכם את הסכום הנמוך כדי לרכוש סרט לא רציני דיו שלא רק שלא ישרת אתכם, אלא עלול אף לפגוע בתדמית שלכם.
כבכל בחירה, כדאי לקחת בחשבון שישנם לא מעט מרכיבים שמשפיעים על הבחירה ועל התוצר הסופי:
- נסיון וידע של חברת האנימציה
- אורך סרטון האנימציה
- סוג הסרטון (דו ממדי או תלת ממדי)
- כולל או לא כולל מוזיקת רקע
- עם או ללא קריינות מקצועית
- כולל או לא כולל כתיבת תסריט
- איכות העיצוב
- איכות האנימציה עצמה
- ועוד ועוד.
כשמדובר בהפקה של סרטון אנימציה מקצועי שישמש את העסק, החברה או המותג במהלכים שיווקיים אלו ואחרים, ההמלצה היא כמובן לבחור בחברת אנימציה שתפיק עבורכם את התוצר הטוב, היעיל והמדויק ביותר. זכרו שאורך הסרטון או הנראות הכללית שלו, אינם מספיקים לכשעצמם – משום שאם המסרים לא יהיו מדויקים, התוצאות יהיו בהתאם. בדקו שהבחירה עומדת במבחן עלות מול תועלת.
להפיק סרטון אנימציה מקצועי עם פיל אנימציה
איך תסבירו ללקוחות שלכם מי אתם ומה העסק שלכם מציע בצורה הטובה ביותר? ישנן לא מעט דרכים לעשות זאת, כשהפקת סרטון אנימציה מקצועי היא אחת המוצלחות ביותר. כשמדובר בלקוחות פוטנציאליים, יש לכם הזדמנות אחת בלבד לעשות רושם ראשוני – וכדאי לכם לעשות את זה כמו שצריך.
פיל אנימציה הינו סטודיו האנימציה המוביל בישראל. הסטודיו מומחה בהפקת סרטוני אנימציה מקצועיים, חדים ומדויקים לעסקים וחברות בכל התחומים. הסרטונים מופקים באיכות גבוהה חסרת פשרות, והשירות הינו מקצה לקצה – החל משלב כתיבת התסריט ועד הצפייה בתוצר המוגמר.