בעלי עסק, מתכננים לפתוח חנות? ידוע לכל שאחד החלקים הבלתי נפרדים משיווק ומחוויית הלקוח הוא הנראות. לקוח שיכנס לחנות מזמינה, אסתטית ונגישה – כנראה יקנה יותר מאשר בחנות אפרורית ומבולגנת. אז מהם הנושאים החשובים ביותר שחשוב לשים עליהם דגש לפני שמעצבים חנות? מיד נגלה:
● סדר וארגון
לקוחות אוהבים סדר בעיניים. החנות יכולה להיות מסודרת לפי קטגוריות, לפי צבעים או לפי מידות – העיקר שהלקוח לא ירגיש שהוא "נאבד" בתוך כל המוצרים. תחושת הסדר תגרום ללקוח לאהוב את חווית הקנייה, לרכוש יותר וכך סביר שלשוב פעם נוספת. אנשי המקצוע של עיצוב חנויות קורן טוענים שלתצוגה הנראית ללקוח ועיצוב הקטגוריות השונות השפעה מכריעה על התפעול של החנות.
כיום, חנויות אינן רק צבר מדפים המציג מוצרים שונים. החנויות הפופולריות ביותר מציעות חווית קנייה שלמה שמתחילה כבר מרגע הכניסה לחנות – העיצוב, האווירה והערך המוסף בחנות הינו גורם משפיע על חווית הצרכן וכך גם על ההצלחה הכלכלית של העסק.
● תכנון נתיב הלקוח ומסלולו
ישנה משמעות רבה לתכנון המסלול בו יצעד הלקוח, בייחוד בחנויות ומתחמי קניות גדולים המחולקים לקטגוריות שונות. החל מהכניסה לחנות שצריכה להיות מזמינה ואטרקטיבית, וכלה בהפיכת החנות לקלה להתמצאות. תחושת "חוסר המוצא" עלול להוביל לבלבול אצל הלקוח, תחושה שנעדיף להימנע ממנה ככל האפשר.
גם היגיון ההליכה במעברים חשוב, והקטגוריות צריכות להיות מסודרות באופן אופטימלי. באשר ליציאה מהחנות, נעיף להימנע מיצירת "קיצורי דרך" שיגרמו ללקוח לעזוב באמצע המסלול המיועד. מעבר לכך, מומלץ שההגעה לאזור הקופות וסיום הקנייה יתקיימו באזור נפרד משאר החנות, אך יכיל אפשרויות קנייה נוספות.
חברת עיצוב חנויות קורן מתמחה בתכנון נתיב ומסלול הלקוח בחנויות ובמתחמים השונים, בהתאם לצרכי החנות, לסוגה, לקהל היעד אליו היא מיועדת ולמטרות העסק.
● התאמת עיצוב המתחם למוצרים הנמכרים בו
יש שוני רב בין עיצוב אופטימלי של חנות בגדים לבין עיצוב של מתחם לממכר מזון. מעבר לעיצוב הנעים לעין שחשוב מאין כמוהו, יש צורך בהתאמת העיצוב לסוג המוצרים במקום. הדבר בא לידי ביטוי בייחוד בכל הקשור לממכר מזון שמצריך שמירה קפדנית על היגיינה.
במקרה של ממכר מזון, יש לחשוב ולתכנן בדיוק כיצד תעוצב החנות או המתחם באופן שיאפשר שמירה מירבית על ניקיון, תחלופה אפשרית ומהירה של מוצרים, אופציה לשינוע קל של מוצרים ממקום למקום ועוד. כאמור, אין מדובר כאן רק בנראות לעין, אלא בסניטריה בסיסית המצופה מעסק המוכר מזון.
חברת עיצוב חנויות קורן שואפת ליצור חנויות מגוונות ונוחות, שעיצובן מותאם בדיוק הן לקהל היעד והן למוצאים הנמכרים בו. כך, ניתן להגיע לניצול מקסימלי של המשאבים ולתפעול קל ומיטבי של בית העסק. אנו עובדים קשה על מנת להתאים בין צרכי העסק השונים לבין צרכי הלקוחות – כך ששני הצדדים יצאו מרוצים ומורווחים.