כל עסק שצומח וגדל שואל את עצמו באיזה שלב יהיה נכון להקים מחלקת משאבי אנוש. אך התשובה לכך אינה פשוטה ותלויה בהרבה גורמים. במאמר הבא חברת הייבוב תסביר מהי מחלקת משאבי אנוש ובאיזה שלב כדי להתחיל לשלב אותה בעסק.
מחלקת משאבי אנוש – הבסיס לכל חברה
ניתן לראות במחלקת משאבי אנוש את עמוד השדרה של כל ארגון. היא אחראית לטיפול בכל דבר, החל מגיוס ופיטורים, שכר והטבות ועד הכשרה ופיתוח. מחלקת משאבי אנוש עובדת עם הנהלת החברה גם על אסטרטגיות לשימור עובדים, ניהול ביצועים, גיוס עובדים, גיוון במקום העבודה, בטיחות ועוד.
בנוסף לאחריות אלו, מחלקות משאבי אנוש מוטלות לרוב על פיתוח מדיניות פנימית המסייעת לטפח סביבה שבה העובדים מרגישים בטוחים ונוחים להיות עצמם בעבודה.
מתי ואיך לשלב מחלקת משאבי אנוש בחברה
לעסק חשוב שתהיה מחלקת משאבי אנוש כבר מההתחלה, טוענת חברת הייבוב. הסיבה לכך היא שמחלקות משאבי אנוש אחראיות לגייס עובדים חדשים ולספק להם הדרכה. הם גם מטפלים בשכר, הטבות ויחסי עובדים.
חשיבותה של מחלקת משאבי אנוש נקבעת לפי גודל החברה. לעסקים קטנים, חשוב שיהיה מישהו שיכול לקחת על עצמו את האחריות של משאבי אנוש. אדם זה יכול להיות מנהל כללי או אחראי משרד ואינו זקוק לשום השכלה פורמלית, אך צריך להיות בקיא בדיני עבודה ויחסי עבודה.
לעסקים בינוניים, עשוי להועיל לשכור איש משאבי אנוש בעל תואר בניהול משאבי אנוש או במנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש. עבור חברות גדולות יותר, ייתכן שיהיה צורך להעסיק מנהל משאבי אנוש או מנהל בעל תואר שני בניהול משאבי אנוש או מנהל עסקים עם התמחות במשאבי אנוש.
לסיכום, הייבוב טוענת: כל עסק אשר רוצה להצליח חייב לשים את הדעת על משאבי האנוש של העסק שלו, בין אם מדובר באדם אחד שזה חלק מתפקידו, או צוות מחלקה שלם.