עם עליית יוקר המחיה מצד אחד, והמיתון שבפתח מצד שני, עובדים רבים פונים למעסיקים בבקשת העלאה בשכר. היענות המעסיק, והעלאת השכר משפרת את התזרים החודשי החיובי, מסייעת "לסגור את החודש" יותר בקלות. ומצד שני משפרת את ההרגשה הטובה ומחזקת את ה"אינגייג'מנט" והחיבור למקום העבודה .
להלן שלושה טיפים שיכולים לעזור לך לנהל משא ומתן מוצלח בכל הנוגע לבקשת העלאה בשכר:
הכנה מוקדמת
הכנה מוקדמת חשובה מאוד. האם אתה יודע כמה אנשים בעלי תקפיד כמו שלך מקבלים?
אם לא, בהחלט כדאי לבדוק. יש מספר דרכים שאפשר לעשות זאת:
בדיקה דיסקרטית עם חברים וקולגות מהענף, העלאת שאלות אנונימיות בפורומים סגורים מקצועיים, ובאמצעות שימוש בשורת החיפוש ברשת החברתית לינקדאין, גלישה באתרים כמו glassdor שמאפשר הצצה מאחורי דלת הזכוכית אל תוך ארגונים וחברות, שכן עובדים משתפים גם באופן אנונימי חוות דעת על הארגונים ומידע על שכר ועוד.
במסגרת ההכנה המוקדמת צריך להכין גם את "נאום המעלית" . אותו מסר קצר, ארוז, שניתן להעביר בזמן קצר. מסר שמגלם את היתרונות, החוזקות, התרומה הטובה שלך האישית, לצוות ולארגון, והסיבות שעשויות להוביל את המעסיק להחליט להעלות את שכרך. בכל הנוגע להעלאה בשכר, רצוי שיהיה זה נאום חייך. כמובן, שהנאום צריך להיות מבוסס ככל האפשר על עובדות ונתונים.
מיתוג עצמי
מיתוג עצמי נכון לאורך כל הדרך, ולא רק לפני בקשת ההעלאה בשכר, עשוי להוביל לרכישת כוח והצלחה אישית ומקצועית, שעשויה להתבטא, גם, אך לא רק בשכר גבוה ושיפור הישגים.
בכדי למתג נכון ולהשיג את התוצאה צריך לסגל דפוסי פעולה אפקטיביים, ולבצע פעולות מעשיות שיובילו למיתוג עצמי שיבטא את החוזקות שלנו באופן מעורר השראה, ואשר עשוי להוות מודל לחיקוי עבור הסביבה שתתפוס אותנו כמצליחנים. פעולות שניתן לעשות במסגרת בניית מותג אישי מקצועי, והפיכה למוביל דעה, הינן העברת פרזנטציות והדרכות בארגון, כתיבת מאמרים לתקשורת, ועוד
אסרטיביות
כמה פעמים התחרטת שלא אמרת משהו שהיית צריך להגיד בכדי לשפר את מצבך במרקם העדין של מאזן הכוחות במסגרת התקשורת הבינאישית? אסרטיביות היא אחת המיומנויות החשובות שכדאי לסגל ולפתח במקום העבודה. באמצעות פיתוח מיומנות זו תוכל לקדם את המטרה שלך וגם לשמור על כבודו של הצד השני.
כותבת מאמר הדעה, עו"ד שרון הר זהב, מפתחת מיזם פלטפורמת לימוד דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי. מקבוצת אל הנכס.