דירקטוריון הטוטו אישר את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2024, שהציגו שיא הכנסות ורווחים לתשעת החודשים הראשונים של השנה. מהדוחות עולה כי הטוטו רשם הכנסות של 2.822 מיליארד שקלים – גידול של כ-11% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז עמדו ההכנסות על 2.54 מיליארד שקלים. מדובר בכ-171 מיליון שקלים מעל התקציב ובגידול של 288 מיליון שקלים לעומת 2023.
עלייה ברווחים ותמיכה בקופת המדינה
הרווחים שהועברו לקופת המדינה עמדו על 628 מיליון שקלים – עלייה של 14% לעומת השנה שעברה, שגם הם מהווים שיא חדש בתולדות הארגון.
ערוצי הפעילות של הטוטו הציגו גם הם שיאים חדשים. ערוץ האונליין רשם הכנסות של 747 מיליון שקלים, עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. תרומתו של הערוץ למחזור המכירות הכולל של החברה עלתה ל-26.5%. ערוץ הקמעונאות תרם להכנסות החברה 2.1 מיליארד שקלים, גידול של 8.5% לעומת אשתקד, עם תרומה של 73.5% למחזור המכירות הכולל.
בנוסף, הטוטו חילק לציבור המשתתפים פרסים בסך 1.9 מיליארד שקלים – עלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז עמד סכום הפרסים על 1.6 מיליארד שקלים.
השפעת אירועים מיוחדים על ההכנסות
בין הגורמים שתרמו לגידול בהכנסות: טורניר היורו שהתקיים בקיץ בגרמניה והניב הכנסות של 230 מיליון שקלים, לצד התייעלות תפעולית שבוצעה בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה.
יו"ר הטוטו, שבתאי צור, ציין כי "התוצאות הכספיות משקפות את העבודה המצוינת של המועצה, ההנהלה והעובדים, ומאפשרות לנו לסייע למדינה בהתמודדות עם האתגרים שעומדים בפניה". מנכ"ל הטוטו, מאיר ברדוגו, הוסיף כי "על אף המורכבויות של 2024, הצלחנו להשיג את התוצאות הכספיות הטובות ביותר בתולדות הטוטו, הן בערוץ הקמעונאי והן בערוץ האונליין".