ככל שחולפות השנים, כך נעשים מתוחכמים יותר הכלים המשמשים גורמים זדוניים ומתחרים עסקיים, במטרה לנצל את המידע הקיים בעסקים לצרכיהם. מהצד השני, הולכים ומשתפרים הפתרונות העומדים לרשות בעלי העסקים, וכמובן בחברות וארגונים גדולים, אשר מטרתם למנוע ולשבש ניסיונות שימוש בלתי רצויים במידע. בשורות הבאות יובא מידע על הנושא החשוב הזה.
סיכונים של אבטחת מידע בעסקים
בכל עסק קיים מידע רגיש השמור על מחשבים, שרתים ובענן. המידע הזה עלול להיות נתון למתקפות סייבר של גורמים בינלאומיים, לאירועי כופר שבהם חוטפים מידע ודורשים תמורה עבור שחרורו, וכן וירוסים העלולים להסב נזק לפעילות העסקית ולהביא לאובדן מידע חשוב, ופריצות כאלו ואחרות לרשת המחשב.
למעשה, כיום כל עסק באשר הוא מחובר בדרך זו או אחרת לרשות, בין אם בתוכנות שיתוף, דרך המחשבים של העסק עצמו, דרך טלפונים ניידים של מנהלים ועובדים, ומכשירי קצה נוספים כגון לפטופים וטבלטים. אין ספק שהעבודה דרך הרשת הופכת את החיים העסקיים לנוחים, קלים יותר, מהירים, ולמעשה – לאפשריים. עם זאת, הפעילות ברשת חושפת את העסק לסיכונים של דליפת מידע, הגעתו לידיים בלתי מורשות, ולפעולות שיזיקו לו בטווח המיידי והארוך. על כן, כל עסק צריך להישמר ולפעול במספר ערוצים לאבטחת המידע.
פעולות שונות לאבטחת מידע בעסקים
ראשית, כדאי לפנות אל חברות מוכרות היטב ובעלות מוניטין מצוין בתחום של אבטחת מידע לעסקים . חברות כאלו יכולות לספק חבילות המותאמות לצרכי העסק, החברה והארגון, עם פתרונות אבטחה המבוססים על שכבות הגנה שונות, תוך שימוש במיטב התוכנות והמוצרים הקיים בעולם. בין היתר, חברות אלו יכולות לספק אבטחה של תחנות קצה ומשתמשים רחוקים, אבטחה של הדואר האלקטרוני, פתרונות חומת אש, אבטחה רשתית וגלישה בטוחה, אבטחה של מכשירים ניידים כגון לפטופים, טבלטים ומכשירי סלולר, וכן פתרונות סייבר והגנה על שרתים. בתוך כך, החברות יכולות להשתמש בהצפנות ברמות מורכבות שונות על פי צורכי התקשורת של העסק, להטמיע תקנות עבור ארגונים הפועלים במדינות שונות, ליישם פתרונות בעלי רמות גבוהות מאוד של אימות והזדהות עבור יישומים חשובים, ועוד.
מעבר לכך, חשוב שבכל עסק תהיה מודעות לסוגיה הרגישה של אבטחת מידע, ובהתאם לכך על ההנהלה ובעלי התפקידים האחראיים לנושא זה, ליצור נהלים ברורים ולעצב את התרבות הארגונית. לשם כך יש להבין מהם הסיכונים הייחודיים שמולם ניצב העסק בתחום זה, ובהתאם לכך לבחור את הכלים ולהקצות את המשאבים המתאימים. בתו כך, יש להקפיד על נהלי ההדרכה בכל עת, ולקיים הדרכות לעובדים כדי למנוע טעויות אנוש המובילות לדליפה של מידע ונזקים למערכות.