פעילות מסוף רכבת ישראל בנאות חובב: מסייעת להוריד מכבישי הדרום יותר מ-40 אלף משאיות בשנה. כך עולה מסיור שנערך בתחילת השבוע עם ראש המועצה, ארז בדש ומנכ"ל המועצה עו"ד הרצל יחזקאל במסוף רכבת ישראל הממוקם בנאות חובב.
המסוף מספק נתיב שינוע בטיחותי, יעיל ונוח עבור סחורות, חומרי גלם ותוצרת מוגמרת של מפעלי המועצה. ארז בדש: "מסוף הרכבת בנאות חובב מהווה עוגן חשוב ואטרקטיבי עבור לא מעט יזמים בשטחי המועצה באופן יומיומי ומונע שינוע חומרים מסוכנים במשאיות על כבישי הדרום. אנו רואים חשיבות רבה בהגברת הפעילות של רכבת ישראל התורמת להורדת עומסים על כבישי הדרום".
ראש המועצה, ארז בדש וצוות הנהלת המועצה, סיירו בתחילת השבוע (ראשון 11.9), במסוף רכבת ישראל הממוקם במועצה התעשייתית נאות חובב על מנת להתרשם מהמתקן החדיש ומאופי הפעילות בו.
מנהל המסוף, סשה לבקובסקי, סקר בפני צוות הנהלת המועצה את הפעילות הענפה במסוף הכולל חמישה נתיבים בעלי יכולת שינוע של 18 קרונות כל אחד בו זמנית. כמו כן, אורך מינימום של רכבת משא היוצאת משטח מועצת נאות חובב יכול להגיע עד 700 מטרים כשהיעדים המרכזיים לשילוח הסחורות ממפעלי המועצה הם נמלי אשדוד וחיפה.
עוד סיפר מנהל המסוף כי "שימוש המפעלים בשירותי רכבת ישראל בנאות חובב להובלת המטענים שונים, מסייע להוריד כ-44 אלף משאיות מכבישי ישראל בשנה", נתון מרשים שללא ספק תורם לא מעט לא רק להורדת העומס על הכבישים בשעות השיא אלא בנוסף גם מוריד מאוד את הסיכונים הכרוכים בשינוע חומרים מסוכנים. ראש המועצה הדגיש בפגישה עם אנשי הרכבת כי הוא רואה חשיבות רבה בהעצמת הפעילות של רכבת ישראל בשטח המועצה והוא מתכוון לפעול בנדון, וזאת כדי להמשיך במגמה של הורדת עומס מכבישי הדרום.
ראש המועצה, ארז בדש: "מדובר בנתון מדהים שלא כולם מודעים אליו. הובלה דרך הרכבת היא בטוחה יותר, מהירה יותר ויעילה יותר, לכן נבחנת האפשרות להוסיף בעתיד נתיבים ייעודיים למפעלים גדולים כמו צינורות המזרח התיכון אשר יקלו על השימוש בשירותי המסוף במועצה".