חברות רבות בעולם עברו מהעסקת אנשים דרך חיפוש קורות חיים טובים לבדיקת הפרופיל שלהם ברשת החברתית לינקדאין. זוהי פלטפורמה שבה מעסיקים ועובדים יכולים ליצור אינטראקציות חברתיות וגם עסקיות, ויוסי שינובר יסביר לכם במאמר שלפניכם למה כדאי לכם להשקיע בבניית פרופיל לינקדאין מוצלח.
יוסי שינובר מסביר את הפוטנציאל שבלינקדאין
הפרופיל שלכם בלינקדאין הוא השקעה לטווח ארוך, כך מסביר יוסי שינובר היועץ העסקי . האתר הזה הוא למעשה קורות החיים האינטראקטיביים שלכם – פרט להצגה של היסטוריית ההעסקה שלכם, אתם מספרים שם את סיפור חייכם באמצעות פוסטים, יוצרים קשרים חדשים עם אנשים בתעשייה שלכם ובתחומים אחרים בעולם העבודה, וכאשר הניסיון שלכם משתנה גם הפרופיל שלכם משתנה. כל מטרה שתשיגו תקבל במה בזמן אמת, וכל שינוי בכיוון התעסוקה שלכם גם הוא יקבל ביטוי מיידי בפרופיל. לכן, כדאי להשקיע בפיתוח פרופיל מושקע ברשת החברתית הזאת, כדי להגדיל את אפשרויות התעסוקה שלכם ולעדכן בכל עת את המסר שאתם מעוניינים לשדר באמצעותו.
הטיפים של יוסי שינובר ליצירת פרופיל מושקע
לא בטוחים מה צריך לקבל מכם תשומת לב מיוחדת בדרך לבניית הפרופיל הטוב ביותר? יוסי שינובר מציג לכם כאן כמה טיפים חשובים:
- תמונת פרופיל טובה – כל תמונה משדרת מסר אחר לכל מי שרואה אותה, ולפני שאתם מעלים תמונה לפרופיל אתם צריכים להחליט על מסר, בין שהוא רצינות ומקצועיות או דווקא הומור וקלילות. בכל מקרה, חשוב שהתמונה תהיה באיכות טובה ככל האפשר כדי לשדר שאתם אנשים אמיתיים, וכמובן עדכנית כדי לשמור על אותנטיות
- שינוי הקישור שלכם – משתמשים חדשים מקבלים קישור לפרופיל שלהם המורכב ממספרים בלבד, ומומלץ מאוד לשנות את הקישור לשם שלכם כדי שיהיה קל יותר למצוא אתכם. רוב הסיכויים שקישור המכיל את השם הפרטי שלכם בלבד כבר תפוס, אז תוכלו להשתמש בשם המלא שלכם או בקיצור קליט
- מילוי הפרופיל במידע חשוב בלבד – יוסי שינובר מסביר שפרופיל עמוס מדי עלול לעייף את הקוראים ולגרום להם לעבור לפרופילים אחרים, ולכן כדאי לשמור על תמציתיות. מצד שני, חשוב לציין את כל מה שרלוונטי אליכם היום מהבחינה המקצועית, כמו עבודות בחברות חשובות או בתפקידים חשובים. הבליטו את ההישגים שלכם ואת התפקידים הבכירים ביותר שמילאתם, וכתבו בבירור מה הייתה התרומה המיוחדת שלכם בכל תפקיד ומה מייחד אתכם מעובדים אחרים. מומלץ לוותר על ההשכלה התיכונית ולציין בפירוט את ההשכלה האקדמית שלכם – תארים, התמחויות, תעודות, קורסים מעניינים ששווה להדגיש (כולל קורסים במגוון האקדמיות המקוונות המוכרות) ועוד
- באיזו שפה כדאי לכתוב בפרופיל? – יש שימליצו לכתוב את כל המידע שלכם בפרופיל הלינקדאין באנגלית, בייחוד בשל התאימות של האתר עם השפה האנגלית אך גם כדי להשאיר את עצמכם פתוחים להזדמנויות מעניינות גם בחו"ל. עם זאת, אם המעסיקים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם הם כולם ישראלים, קל לכם יותר להתנהל בעברית ואתם גם בקושי משתמשים באנגלית ממילא בסביבה המקצועית שלכם, תוכלו להשתמש בשפה העברית במקום. יש תחומים כמו הייטק שבהם התקשורת בין העובדים, גם אם כל הצדדים ישראלים, היא באנגלית ברובה או כולה, ובמקרה הזה יוסי שינובר ממליץ לשקול היטב את בחירת השפה בפרופיל ואף להתייעץ עם עמיתים בנושא
סיכום
באמצעות הטיפים של יוסי שינובר לבניית פרופיל לינקדאין מוצלח, המכיל תמונה מייצגת ואותנטית, כל הפרטים החשובים בניסיון התעסוקתי שלכם ופירוט של מה שמייחד אתכם לעומת אחרים בתחום, תצליחו לבלוט בשוק ולמצוא הזדמנויות טובות ומעניינות להתפתחות מקצועית ואישית.