בעת כתיבה עבור האתר או הבלוג שלכם, חשוב לוודא שהתוכן יותאם ל SEO – כך תעשו זאת:
אם אתם מנהלים אתר אינטרנט, אחד הדברים היותר משמעותיים שתוכלו לעשות כדי לקדם אותו ולמשוך אליו תנועה הוא קידום שלו במנועי החיפוש (SEO). מדובר בתהליך ארוך עם לא מעט שלבים ופעולות שיש לבצע, אבל אחת הדרכים היותר טובות להתחיל היא לעשות אופטימיזציה של לתוכן שלכם על מנת שיותאם למנועי החיפוש – או במילים אחרות, אופטימיזציה לתוכן. כך תוכלו לעשות זאת במספר דרכים פשוטות:
דאגו שכותרת המאמר תהיה ידידותית למנועי החיפוש
התאמת התוכן ל- SEO מתחילה כבר בשלב הכותרת – אם לצורך העניין מדובר בעסק שבונה אתרים – חשוב שמילת המפתח הרלוונטית תיכלל בכותרת של התוכן. דוגמא לכותרת יכולה להיות משהו בסגנון של "בניית אתרים רספונסיביים – מה זה, ואיך זה עובד?
השתדלו להימנע מכותרת שתכלול רק את מילת המפתח, ונסו להכניס עוד מילים לפני ואחרי מילת המפתח. בשב הבא, חשוב גם לייצר meta title (הכותרת ש"תייצג" את העמוד שלכם במנוע החיפוש) – הטייטל אמור להיות באורך של עד 60 תווים, ולכלול את מילת המפתח בתחילתו. קחו בחשבון שבמידה ותחרגו מאורך של 60 תווים – ייתכן והטייטל "ייחתך" בתוצאות החיפוש, ולא יופיע במלואו.
אופטימיזציה לתקציר של התוכן
התקציר של התוכן אמור להיות קצר, קולע, ולהכיל גם את מילת המפתח החשובה – ורצוי כבר בשני המשפטים הראשונים שלו, שכן אלו המשפטים שמוצגים בדרך כלל בתוצאות של מנועי החיפוש. השתדלו לחזור על מילת המפתח לפחות עוד פעם-פעמיים במהלך התקציר, אך כמובן בצעו זאת בצורה הגיונית שתתאים לאורך התקציר שלכם.
שלבו את מילת המתח לאורך הטקסט מספר פעמים
לאחר שילוב מילת המפתח בכותרת ובתקציר, חשוב גם לשלב אותה במספר חזרות לאורך התוכן עצמו (בין 5-7 חזרות, תלוי באורכו של התוכן). מילת המפתח יכולה להופיע כפי שהיא, אבל מאוד מומלץ לשלב אותה עם עוד מילים נוספות, ולייצר ביטוי "זנב ארוך" (ביטויים קצת יותר ארוכים מהרגיל), שכן אלו ביטויים שהגולשים מחפשים. לצורך העניין – הביטוי "קידום אתרים" יכול להיות משולב במאמר בתור "קידום אתרים באינטרנט", "קידום אתרים אורגני בגוגל", וכד'.
עקביות, ובניית קישורים
במידה ואתם מפרסמים תכנים בבלוג של האתר שלכם – השתדלו להקפיד על אחידות בשמות המחברים בכל הפוסטים שיעלו לאוויר. נסו גם לייצר קישורים ברשתות החברתיות שיפנו אל המאמרים שלכם – ככל שיהיו יותר קישורים שיפנו למאמרים שלכם, כך מנועי החיפוש יעריכו ויבליטו אותם יותר. נסו לייצר קישורים ממקורות מכובדים ומהימנים (פייסבוק, אתרים חזקים בעלי תנועה רבה וציוני איכות טובים), מה שיוכל לחזק עוד יותר את התוכן שלכם.