התחרות הדינמית והאינטנסיבית בעולם העסקים מחייבת שימוש בלוגו למיצוב מותגים ולקידומם. הלוגו הוא הייצוג החזותי של המותג ושל עולם הערכים שלו. לוגו שמעוצב היטב משאיר על הצרכנים ועל קהלי היעד רושם בלתי נשכח שמלווה אותם במשך שנים ארוכות. הלוגו מעודד את קהלי היעד להזדהות עם המותג ולהישאר נאמנים לו, ולכן כל מותג צריך להקדיש זמן, מחשבה ומשאבים לעיצוב של לוגו מתאים ומוצלח. כדי לעצב לוגו בלתי נשכח יש לאזן בין האלמנטים החיוניים שצריכים להופיע בו, ובין עקרונות עיצוב בסיסיים שאי אפשר לוותר עליהם. במאמר זה נעמוד על טיב האיזון בין האלמנטים החיוניים ובין עקרונות העיצוב ונבין איך למזג ביניהם כדי ליצור לוגו מעורר השראה ובלתי נשכח.
האלמנטים העיקריים שחיוניים ללוגו
- פשטות – הסמלילים היעילים ביותר הם בדרך כלל גם הפשוטים ביותר. עצבו לוגו שאפשר לזהות בקלות ובחטף. לוגו עמוס מדי או מורכב מדי עלול לבלבל את הצופים ולדלל את המסר של המותג.
- רושם מתמשך – לוגו מנצח הוא בלתי נשכח. הוא משאיר על קהלי היעד רושם מתמשך שקל להיזכר בו. כדי ליצור רושם מתמשך יש להשתמש באלמנטים ייחודיים שמבדלים את המותג ממתחריו.
- רלוונטיות – הלוגו צריך להיות רלוונטי למותג ולמוצרים או לשירותים שלו. הוא צריך להביע את החזון של המותג, את מאפייניו ואת המסר המרכזי שלו.
- רבגוניות – הלוגו צריך להיות רבגוני כדי להתאים לפלטפורמות שיווקיות ופרסומיות שונות. הוא צריך להיראות מרשים גם על שלטי חוצות, גם על כרטיסי ביקור, גם באתרי אינטרנט וגם בדפים עסקיים במדיה החברתית.
- נצחיות – טרנדים באים והולכים, אבל לוגו נצחי רלוונטי תמיד. הימנעו מאלמנטים אופנתיים שעלולים להתיישן במהירות, ובחרו בעיצובים שעומדים במבחן הזמן.
- צבעוניות – צבעים מעוררים רגשות ויכולים להשפיע על קהלי היעד גם ברמה המודעת וגם ברמת התת־מודע. בחרו בפלטת צבעים שמתאימה למותג ולרגשות שאתם רוצים לעורר בצרכנים.
עקרונות עיצוב בסיסיים
- איזון – איזון חזותי חיוני ללוגו מנצח. איזון יכול להתבטא בסימטרייה, שבה אלמנטים זהים משתקפים משני צידיו של קו מרכזי בלתי נראה, או בחוסר סימטרייה, שבו אלמנטים שונים מפוזרים במרחב בלי לפגוע בתחושת האיזון.
- פרופורצייה – אלמנטים המפוזרים במרחב בפרופורציות מתאימות שומרים על ההרמוניה בלוגו. כל אלמנט צריך להשתלב באלמנט אחר בלי להאפיל עליו ובלי להפר את האיזון.
- טיפוגרפיה – אם הלוגו כולל טקסט, יש להקפיד על כללי הטיפוגרפיה. בחרו בגופנים שמתאימים למסר החזותי ומתמזגים עימו בשלמות. הגופנים צריכים להיות ברורים וקריאים בכל פלטפורמה שיווקית או פרסומית.
- עקיבות – עיצוב עקיב יוצר תחושה של בהירות ואחדות. יש להשתמש באלמנטים השונים המופיעים בלוגו – צורות, צבעים וגופנים – בעקיבות.
- מקוריות – גם בעיצובי לוגו יש להימנע מחיקוי, מקלישאות או מעיצובים גנריים. השתדלו להיות ייחודיים ולתפוס את מהות המותג ביצירתיות.
- סגילות (התאמה) – לוגו נהדר צריך להסתגל היטב לכל מצבי התצוגה האפשריים – בשחור־לבן, בגוונים אפורים או בצבע.
להוביל את המותג להצלחה
לוגו בלתי נשכח מורכב מכמה אלמנטים חיוניים – פשטות, רושם, רלוונטיות, רבגוניות, נצחיות וצבעוניות, ומעקרונות עיצוב בסיסיים כמו איזון, פרופורציה, טיפוגרפיה, עקיבות, מקוריות וסגילות. נראה שכדי לעצב לוגו מנצח אי אפשר לוותר על אף אחד מהם, אך הם כשלעצמם אינם מספיקים. דרושים גם הכישרון היצירתי של המעצב והבקיאות שלו במותג ובעולם הערכים שלו כדי להצליח במשימת עיצוב הלוגו. לוגו בלתי נשכח לא רק עומד במבחן הזמן אלא גם מטביע חותם בקהלי היעד ששומרים על מסירותם לו ועל נאמנותם לאורך השנים.
למידע נוסף אודות עיצוב לוגו לעסק, היכנסו לאתר https://logodo.co.il/