ארגון הג'וינט השיק לאחרונה את הפורטל הדיגיטלי "נפשי" המאגד בתוכו שירותים דיגיטליים, מענים וידע בתחום החוסן והבריאות הנפשית, מוקדי סיוע ותמיכה לעזרה עצמית, על מנת להתמודד עם הדרישה ההולכת וגדלה לשירותים ומענים רגשיים.
"נפשי" – גפלטפורמה דיגיטלית חדשנית, המציעה לציבור הרחב תמיכה נפשית, מוקדי סיוע ואפשרויות לטיפול עצמי.
אפרת שטרן, מנכ"לית ג'וינט-ישראל מעבר למגבלות משתפת: "המציאות הנוכחית לצד המחסור בהיצע ומגוון המענים לטיפול בבריאות הנפשית מחייבת אותנו לייצר פתרונות יצירתיים וחדשניים. לכן, הקמנו את פורטל נפשי, המאפשר לכל אחד ואחת למצוא את הפתרון הרצוי לו. אנו מקווים שבאמצעות הפלטפורמה אוכלוסייה רחבה יותר תוכל לצרוך מענים מקדמי חוסן ובריאות נפשית לרווחתם. אני מודה לשותפים שלנו בפיתוח הפורטל – פדרציית LA ועוטף לב מבית החמ”ל האזרחי".
מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, תושבי ישראל מתמודדים עם משבר לאומי אשר גורם למצוקה נפשית רבה בקרב כל שכבות האוכלוסייה. מחסור במענים והעדר נגישות לאפשרויות טיפול, גרמו לפער גדול בין צורך הולך וגובר לבין המצוי בשטח. על מנת להתמודד עם הדרישה ההולכת וגדלה לשירותים ומענים רגשיים, הג'וינט, הקים לאחרונה את "נפשי" – פורטל ייחודי, המרכז תחת קורת גג אחת כ-400 מענים מגוונים ושירותים המותאמים אישית לתמיכה, תכנים חינוכיים, קווי סיוע ואף מציע טיפול עצמי וחינמי בכלים דיגיטליים, ללא תלות בזמינותם של מטפלים בתחום בריאות הנפש.
הפורטל מאפשר למצוא בקלות את הפתרונות המתאימים ביותר, בהתאם לגיל, קבוצת האוכלוסייה וסוג הסיוע הנדרש. כל הפתרונות בפורטל עברו תיקוף מקצועי על ידי מומחים בתחום בריאות הנפש.
בין השאר ניתן למצוא בו מוקדים טלפוניים למענה בשפות שונות, עזרה ראשונה נפשית בעקבות המלחמה, מרכז טיפול לשורדים ונפגעי טראומה מהמלחמה בדרום, טיפול רגשי מיודע טראומה בנוכחות בעלי חיים, מרכזים טיפוליים ייחודיים לילדים, מוקדי תמיכה *לציבור הדתי והחרדי*, קבוצות תמיכה לאימהות, לחיילים וחיילות, וקו תמיכה נפשית לנפגעים מהמגזר הבדואי.
"שמנו לנו למטרה להגיע ל-80% מהאוכלוסייה הכללית" מוסיפה אפרת שטרן", וזאת באמצעות הרחבת היקף ומגוון המענים המוצעים בתחום הבריאות הנפשית, והנגשתם לכלל האוכלוסייה, קידום חוסן ברמת הקהילה, המשפחה והפרט ופיתוח תשתיות תומכות".