הנגב הוא בסיס הפעילות של ICL והאוכלוסייה הבדואית מהווה חלק בלתי נפרד מהחברה. לצד הסיוע למפוני העוטף ולחיילי צהל מפרוץ המלחמה, הנהלת החברה החליטה לסייע לאוכלוסייה הבדואית שנפגעה באופן קשה בתקיפה האכזרית ונותרה למעשה ללא הגנה. כחלק ממענה ראשוני, הציבה החברה עשרות מיגוניות ברחבי הפזורה על מנת לספק מחסה והגנה.
בנוסף, יזמה החברה קורס עזרה ראשונה לאזרחיות ואזרחים בדואים על מנת להעניק להם את הכלים והציוד במטרה לספק מענה ראשוני בשטח במקרה של פגיעה. במסגרת הקורסים, שהועברו בנפרד לנשים ולגברים, למדו המשתתפים מגוון תכנים החל מאנטומיה ועד טיפול בסוגי פציעות שונות.
לדברי ליאור אלי, סמנכ"ל גלובלי לבטיחות, בריאות וסביבה ב– ICL: "בתום הדרכה של עשרות גברים ונשים מהפזורה, אני מרגיש שהכלים שנתנו להם ילוו איתם במתן מענה ראשוני לכל אירוע. יצרנו למעשה מעגל ראשון ומשמעותי שיכול לסייע עד אשר הכוחות הרשמיים יגיעו לשטח. באותו יום שבת הנורא נוצרה פאניקה ולא היה ציוד בשטח. הכלים והתרגול שעברו, מעניקים להם פרקטיקה וביטחון להתמודדות עם מצבי קיצון ואירועי חירום בצורה טובה בהרבה, לצד כמובן אבזור רחב של ציוד. כחלק מהקשר העמוק של החברה עם המגזר הבדואי, אנו מסייעים ככל האפשר במגוון פעילויות, החל מהתקנת מיגוניות באזורים חשופים, לוקחים חלק בחמ"ל משותף ועוד".
אחד ממשתתפי הסדנה הוא מוסא אל קורעאן, קצין בצבא, אשר מעיד עד כמה היה חסר להם הידע והיכולת להציל חיים בשטח עם פרוץ המלחמה ב-7/10. ובנוסף ליישום הידע החשוב בעתות מלחמה, מציין מוסא כי "באותה שבת שחורה, אם היה לאנשים רבים יותר את הידע, היינו יכולים אולי לסייע ולהציל. גם בזמנים של שגרה, לא אחת אני נתקל בזירה של תאונות דרכים וכך אוכל לתת מענה ראשוני עד שיגיעו כוחות מד"א".